پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

بالی‌تبار: علیزاده قبلاً جان نداشت اما حالا مشکل وزنی ندارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بالی‌تبار: علیزاده قبلاً جان نداشت اما حالا مشکل وزنی ندارد

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد که شاگردش پیش از این بعد از رسیدن سر وزن قانونی، جانی برای کشتی گرفتن نداشت، اما حالا این مشکل کاملاً برطرف شده است.

- اخبار ورزشی -

عادل بالی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره قهرمانی شاگردش ناصر علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: این چهارمین قهرمانی او در این رقابت‌ها بود و اینطور که عنوان شده حالا صاحب بیشترین مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا در رشته کشتی فرنگی ایران است.

وی با اشاره به اینکه علیزاده با شکست نورسلطان تورسینوف قزاق مدال طلای آسیا را به خود اختصاص داد، گفت: ناصر در مسابقات جهانی 2023 مغلوب این کشتی‌گیر شد و در نهایت از دور رقابت‌ها کنار رفت. خوشبختانه اینجا توانست انتقام آن شکست را بگیرد.

عضو پیشین تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با تأکید بر اینکه علیزاده نشان داد حالا دیگر مشکلی برای وزن کم کردن ندارد و می‌تواند خوب هم کشتی بگیرد، خاطر نشان کرد: خدا را شکر همان چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم، اتفاق افتاد. بعد از رقابت‌های کشوری، در حالی که ناصر بهترین کشتی‌ها را گرفته بود، قرار شد او همراه با علیرضا مُهمدی به جام وهبی‌امره بروند، اما در نهایت تنها وزنی که اعزام نداشتیم، همین 87 کیلوگرم شد و هیچ‌کدام‌شان به ترکیه نرفتند. ناصر پیش از آن قهرمان ارتش‌ها شده بود و الان هم در آسیایی قهرمان شده است. قبلاً وزن که کم می‌کرد، بعد از آن بی‌جان بود، اما دیدیم که در بیشکک چنین اتفاقی رخ نداد و او مشکلی ندارد.

بالی‌تبار با ابراز امیدواری نسبت به وضعیت ناصر علیزاده در چرخه انتخابی سال 2024 وزن 87 کیلوگرم گفت: ما که امیدوار هستیم علیرضا مُهمدی بتواند سهمیه المپیک را بگیرد، بعد از آن هم ناصر مثل سرباز تیم ملی منتظر تصمیم کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی است که در ادامه چطور ملی‌پوش این وزن برای المپیک انتخاب می‌شود.