شنبه 9 تیر 1403

بانک زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن راه اندازی شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بانک زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن راه اندازی شد

تقی رضایی معاون سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پاسداشت و حراست از زمین‌های دولتی و همچنین استفاده بهینه در استان‌ها با جدیت در سازمان ملی زمین و مسکن دنبال می شود گفت: با برگزاری تخصصی کارگاه‌های آموزشی و توجیهی در حوزه املاک و حقوقی تمامی برنامه‌ها و اهداف سازمان ملی زمین و مسکن رصد و پایش می‌شود.

وی افزود: برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک، امور حقوقی، واگذاری زمین، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی ادامه داد: در سازمان ملی زمین و مسکن تلاش می‌کنیم با احصاء و تامین زمین مورد نیاز، شاهد اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور باشیم.

معاون سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: 153هزار هکتار زمین در هزار روز خدمات دولت سیزدهم است گفت: 110 هزار هکتار آن برای ساخت مسکن مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: این عملکرد در مقایسه با متوسط 10سال اخیر حدود 300درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مالکی اظهار داد: طبق آمارهای ارائه شده 48هزار هکتار به صورت قطعی در اختیار طرح مسکن قرار گرفت و با تخصیص 31هزار هکتار برای مسکن نیز در کارگروه‌های کارشناسی مخالفت شد؛ این مساله نشان می‌دهد ما هر زمینی را برای ساخت مسکن اختصاص ندادیم.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی