شنبه 14 مهر 1403

بانک‌های خصوصی در خراسان شمالی به جز خارج کردن منابع مالی از استان، نقش خاصی ندارند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بانک‌های خصوصی در خراسان شمالی به جز خارج کردن منابع مالی از استان، نقش خاصی ندارند

سید جواد ایلالی با اشاره به اینکه بیشترین حجم اعطاء اعتبارات و تسهیلات بانکی که به تولید و سرمایه گذاری در استان تخصیص یافته بر دوش بانک های دولتی است، گفت: بانک های خصوصی به غیر از خارج کردن منابع مالی از استان، نقش چندانی در پشتیبانی از تولید ایفاء نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌شمالی پیش از ظهر امروز در دومین نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل خراسان شمالی اظهار داشت: نقش بانک های خصوصی در حمایت از تولید و سرمایه گذاری در استان خراسان شمالی ضعیف و کمرنگ است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که طبق آمار، به طور میانگین حدود 42 درصد مشکلاتی که واحدهای تولیدی در کشور با آن مواجه هستند به حوزه بانک‌ها مرتبط است، اما متأسفانه این نسبت در استان خراسان شمالی رقم 62 درصد را نشان می دهد که بالاتر از میانگین کشوری است.

ایلالی اضافه کرد: طبعا ساماندهی این مشکلات، مشارکت سازنده بانک‌ها و اقدام بسیار جدی را می‌طلبد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود این است که بیشترین حجم اعطاء اعتبارات و تسهیلات بانکی که به تولید و سرمایه گذاری در استان تخصیص یافته بر دوش بانک های دولتی است.

این مقام مسئول یادآور شد: این در حالی است که بانک های خصوصی علاوه بر انحراف در مصارف و نیز خارج کردن منابع مالی از استان، نقش چندانی در پشتیبانی از تولید ایفاء نمی کنند و این مسأله قابل تأمل است.

انتهای پیام /