شنبه 15 اردیبهشت 1403

باید از طریق کتاب حصار‌ها را برداشت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
باید از طریق کتاب حصار‌ها را برداشت

سفیر ونزوئلا در ایران با حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: روابط فرهنگی ایران و ونزوئلا رو به گسترش است، به طور کل کتاب مرز‌ها را برمی‌دارد.

خوزه رافائل سیلوا آپونته، سفیر ونزوئلا در ایران در گفت و گو با ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه فرهنگ به نوعی دیپلماسی است، گفت: از طریق کتاب باید حصار‌ها برداشته شود. کتاب باعث می‌شود اتحاد میان مردم و دولت را تقویت کنیم. با توجه به اینکه هم ایران و هم ونزوئلا از جمله دولت‌های انقلابی هستند و ونزوئلا یکی از سیاست‌هایش دیپلماسی صلح است، اکنون وزیر فرهنگ ونزوئلا به نمایندگی از رئیس جمهور این کشور در ایران حضور دارد. این نشان می‌دهد که مهم است این دیپلماسی از طریق کتاب رخ دهد.

وی افزود: سطح روابط هردو کشور هر روز بهتر می‌شود. این روند را هوگو چاوز رئیس جمهور سابق در سال 2003 شروع کرد و باعث شد که روابط فرهنگی دو کشور متحول شود و تقویت پیدا کند. ماحصل این اقدام شد که وزیر فرهنگ ایران به ونزوئلا رفت و متعاقب آن، الان شاهد حضور وزیر فرهنگ ونزوئلا در ایران هستیم.

خوزه رافائل سیلوا آپونته در پایان اضافه کرد: این ارتباط باید بین دولت ایران و ونزوئلا حتما باشد. ما باید مسائل را در راستای افزایش روابط فرهنگی و اقتصادی تسهیل کنیم و بتوانیم این دوستی و برادری را که بین دو کشور هست، بیشتر کنیم و عزت و کرامت که هر دو کشور دارند و مبارزه علیه مپریالیسم را بیش از پیش تقویت کنیم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 20 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به صورت مجازی در ketab.ir آغاز شد، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات