سه‌شنبه 17 مهر 1403

باید با سلبریتی‌های هنجارشکن اشد برخورد را داشت / مجازات جرائم افراد شاخص باید مضاعف باشد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
باید با سلبریتی‌های هنجارشکن اشد برخورد را داشت / مجازات جرائم افراد شاخص باید مضاعف باشد + فیلم

سید علی یزدی‌خواه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره لزوم برخورد با سلبریتی‌های هنجارشکن از طریق نهادهای نظارتی و قضایی اظهارکرد: سلبریتی‌ها در کشورهای مختلف دنیا به عنوان افرادی که به ارزش‌ها و قوانین کشورشان پایبند هستند و به فعالیت در خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد علاقه‌مند هستند، شناخته می‌شوند. البته در کشور ما نیز سلبریتی‌هایی...

سید علی یزدی‌خواه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره لزوم برخورد با سلبریتی‌های هنجارشکن از طریق نهادهای نظارتی و قضایی اظهارکرد: سلبریتی‌ها در کشورهای مختلف دنیا به عنوان افرادی که به ارزش‌ها و قوانین کشورشان پایبند هستند و به فعالیت در خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد علاقه‌مند هستند، شناخته می‌شوند. البته در کشور ما نیز سلبریتی‌هایی وجود دارند که علاقه‌مند به منافع ملی و ارزش‌های کشور هستند.

وی افزود: اما متاسفانه بخشی از چهره‌های معروف در کشور، انگار هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند و با هنجارشکنی، قوانین کشور را زیر پا می‌گذارند و هم‌نوا به دشمنان این مرز و بوم می‌شوند. آن‌ها از گرده مردم بالا رفتند و به جایگاه ویژه‌ای رسیده‌اند، اما علیه منافع ملی و ارزش‌هاید جامعه موضع‌گیری می‌کنند. بنظر می‌رسد که در قوانین و مقررات کشور برای افراد شاخص، جرائم و مجازات مضاعفی در نظر گرفته شود.

یزدی‌خواهد تاکید کرد: روحیه هنجارشکنی و قانون گریزی در سلبریتی‌ها وجود دارد و درخواست ما از قوه قضائیه این است که در راستای حفظ خطوط قرمز مردم و جامعه، با سلبریتی‌های هنجار شکن، اشد برخورد را داشته باشد. البته مجلس نیز این آمادگی را در دارد در راستای رفع موانع قانونی این مسئله، به قوه قضائیه کمک کند. افرادی که برای مقابله با دین خدا کشف حجاب میکنند، به هیچ عنوان قابل بخشش نیستند. «لا اکراه فی الدین» داریم ولی «لا اکراه فی الحجاب» نداریم؛ اگر اسلام را قبول کردید الزامات آن را باید بپذیرید.

فیلم کامل مصاحبه: