سه‌شنبه 10 مهر 1403

با اعلام سیدبندی احتمالی / گروه مرگ لیگ قهرمانان در کمین پرسپولیس!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با اعلام سیدبندی احتمالی / گروه مرگ لیگ قهرمانان در کمین پرسپولیس!

احتمال دارد که پرسپولیس در یکی از سخت ترین گروه های لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی سیدبندی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان را اعلام می کند، اما به مانند سال های گذشته، تصویری از سیدبندی احتمالی این مسابقات منتشر شده که به احتمال بسیار زیاد و به مانند سال های گذشته، با نسخه نهایی هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

این سیدبندی به شرح زیر است:

تیم‌های سرگروه: پرسپولیس ایران، الاتحاد عربستان، الهلال عربستان، السد قطر و الدحیل قطر گلدان دوم: نساجی ایران، العین امارات، پاختاکور ازبکستان، نسف قرشی ازبکستان و الفیحاء عربستان گلدان سوم: سپاهان ایران، استقلالو تاجیکستان، الفیصلی اردن، آهال ترکمنستان و بمبئی سیتی هندوستان گلدان چهارم: قهرمان لیگ عراق، برنده پلی آف های اول تا چهارم

* نحوه برخورد تیم های حاضر در پلی آف نیز بدین شکل است: پلی آف اول: النصر عربستان با برنده دیدار شباب الاهلی امارات و الوحدات اردن پلی آف دوم: تراکتور ایران با برنده دیدار شارجه امارات و باشوندارا کینگز بنگلادش پلی آف سوم: العربی قطر با برنده دیدار السیب عمان و آلمالیق ازبکستان پلی آف چهارم: الوکره قطر با نوف باخور ازبکستان

* در اینجا و به صورت احتمالی در نظر می گیریم که تیم های النصر عربستان، تراکتور ایران، العربی قطر و الوکره قطر راهی مرحله گروهی شده و در سید چهارم قرار بگیرند.

در این صورت دشوارترین قرعه ممکن و البته ساده ترین حریفان پرسپولیس را در مرحله گروهی بررسی می کنیم:

* گروه مرگ در انتظار پرسپولیس! مشخصا پرسپولیس با تیم های حاضر در سید نخست روبرو نخواهد شد اما تیم های قدرتمندی در گلدان های بعدی در انتظار شاگردان گل محمدی خواهند بود.

- روی کاغذ، العین به عنوان قهرمان دو فصل پیش لیگ امارات، می تواند حریف قدرتمندی در سید دوم برای سرخپوشان باشد. - در سید سوم نیز مشخصات سپاهان با پرسپولیس روبرو نمی شود همانطور که نساجی در سید دوم این وضعیت را دارد. استقلول تاجیکستان می تواند حریف قدرتمندتری برای تیم گل محمدی باشد. - و بالاخره در سید چهارم، بدون شک النصر که مدعی کسب عنوان قهرمانی است، رقیب دشواری برای پرسپولیس خواهد بود.

گروه مرگ احتمالی: پرسپولیس ایران، العین امارات، استقلول تاجیکستان و النصر عربستان

* حریفانی به شیرینی قند! اگر هم بخواهیم ساده ترین گروه ممکن را برای پرسپولیس در نظر بگیریم، سرخپوشان می توانند در صورت همگروهی با تیم های زیر، صعود راحت تری به دور بعدی داشته باشند.

- از سید دوم، مشخصا الفیحاء حریف ساده تری برای پرسپولیس است. تیمی که فصل قبل در لیگ عربستان یازدهم شد و تا 2 هفته مانده به پایان فصل، یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین تر بود. - از میان تیم های حاضر در گلدان سوم نیز بمبئی سیتی هند و یا آهال ترکمنستان حریفان به ظاهر راحت تری برای سرخ ها خواهند بود. - روی کاغذ، قدرت تیم های سید چهارم از سید سوم بیشتر است. با این حال، چنانچه الوکره راهی مرحله گروهی شود، می تواند نسبت به دیگر رقبای حاضر در این گلدان، قرعه بهتری برای پرسپولیس باشد.

راحت ترین گروه احتمالی برای پرسپولیس: پرسپولیس ایران، الفیحاء عربستان، بمبئی سیتی هند و الوکره قطر

با اعلام سیدبندی احتمالی / گروه مرگ لیگ قهرمانان در کمین پرسپولیس! 2