یک‌شنبه 1 مهر 1403

با وجود کمبودها، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت پایدار است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
با وجود کمبودها، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت پایدار است

علیرضا زاکانی روز یکشنبه در جلسه ستاد استقبال از مهر گفت: با همه وجود از تلاش‌های دستگاه‌های عضو ستاد استقبال از مهر مه از حدود 2 ماه پیش شروع شده تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از یک عقب ماندگی تاریخی در حوزه حمل و نقل عمومی برخوردار هستیم، اظهار کرد: تهران حدود 10 تا 11 هزار اتوبوس نیاز دارد لذا اضافه شدن 2 هزار دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت راضی کننده نیست.

شهردار تهران اضافه کرد: تا اواخر امسال سه هزار و 200 دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان می‌شود و 27 هزار دستگاه تاکسی نیز وارد چرخه خدمت رسانی درون شهری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پایش دوربین‌های کنترل ترافیک دیدیم ترافیک در تهران وجود دارد، اما انسدادی در شهر مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: این حاصل یک کار مهم جمعی و بسیار موفقیت آمیز است و اثر بخشی اعضای ستاد استقبال از مهر شهر تهران را می‌رساند.

زاکانی تاکید کرد: در حوزه نرم افزاری و استفاده از سیستم‌های نوین در حوزه مدیریت ترافیک اقداماتی در حال انجام است و در این حوزه نیز شهرداری تهران ورود کرده که ترافیک را کاهش دهد.

به گفته وی، تلاش داریم در ماه‌های آینده شرایطی رقم بخورد تا شهروندان کمتر از خودرو‌های شخصی استفاده کنند چرا که الان استفاده خودرو‌های شخصی در تهران حداکثری است، اما در آینده نزدیک این معادله را بهم می‌زنیم تا شاهد کاهش ترافیک در پایتخت باشیم.