شنبه 29 اردیبهشت 1403

بحران آب

بحران آب

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در نهمین مجمع پارلمانی بریکس به اعضا پیشنهاد داد: گروه های پارلمانی بریکس در پارلمانها تشکیل شود تا بتوانند با یکدیگر درباره این مسائلِ مهم به گفتگو و رایزنی مستمر بپردازد.

وب‌گاه گسترش

تابستان به پایان رسید و طبق روال هر سال موضوع کم آبی به حاشیه می رود تا تابستان سال آینده در حالیکه بسیاری از چشمه‌ها، رودخانه‌ها و آب های زیرزمینی خشک شده اند و یا در حال خشک شدن هستند. چند سالی است که موضوع بحران آب برای برخی از مناطق کم آب کشور به معضل تبدیل شده است، برداشت‌های بی رویه از آب‌های زیرزمینی، توسعه شهرها، مدیریت نامناسب در منابع آبی، استفاده از آب شرب برای مصارف صنعتی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس جمهور آمریکا در نشستی در کاخ سفید گاف‌هایی داد که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس جمهور آمریکا در نشستی در کاخ سفید با رهبران جزایر اقیانوس آرام هنگام اعلام طرحی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه و سخنرانی درباره روابط دیپلماتیک با یکی از کشورهای این منطقه گاف‌هایی داد که سوژه رسانه‌ها قرار گرفت.

وب‌گاه گسترش

ابوطالب قزلسفلو مدیرکل سابق منابع‌طبیعی استان گلستان چند سالی می‌شود که سازمان ملل 3 چالش محیطی اصلی را برای جامعه جهانی پیش‌بینی کرده است. این چالش‌ها عبارتند از: تغییر اقلیم، بیابانزایی و کمبود آب شیرین که اینها به‌نوعی مترادف و تکمیل‌کننده یکدیگر هستند. از زمان وقوع تغییرات اقلیمی، الگو و میزان بارش‌ها هم تغییر کرد و در برخی مکان‌ها، بارش‌های منظم و متوالی تبدیل به رگبار شدند. همچنین،...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن در پایان هفته روی آنتن شبکه‌های سیما می‌روند.

خبرگزاری تسنیم

شبکه‌های تلویزیونی برای آخر هفته خود در کنار فیلم‌های نوستالژی سینمای ایران فیلم‌های جدیدی همچون «وِل وِله»، «هشدار قرمز»، «آخرین نگهبان» و «بچه‌های طوفان» را تدارک دیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه فدرال آلمان در سخنانی خواستار اصلاحات اساسی و منطبق شدن آن با شرایط روز شد.

وب‌گاه گسترش

منوچهر محمدشمیرانی - کارشناس ارتباطات وای اگر، باران نبارد آبی نیست وای اگر، آبی نباشد جانی نیست

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان در بیانیه خود هشدار داد که شورای امنیت سازمان ملل که هنوز هم نماینده جهان قرن بیستم است، دیگر به روز و منطبق با زمان نیست.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بنا بر آخرین داده‌های دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، درصد پرشدگی 14 سد نسبت به سال گذشته 25 درصد تا 75 درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد ذخایر سدهای ایران چندان وضعیت خوبی ندارند. ؛ بنا بر آخرین داده‌های دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، درصد پرشدگی 14 سد نسبت به سال گذشته 25 درصد تا 75 درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد ذخایر سدهای ایران چندان وضعیت خوبی ندارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

ترسیم جایگاه داده های آب و هوا بر حکمرانی آب کشور و اهمیت نشر این داده ها بر مولفه های حکمرانی و همچنین تدوین نقشه راه توسعه زیرساخت های ملی در زمینه انتشار داده های آب و هوا

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فعالیت مراکز آموزشی و ورزشی تا پایان روز فردا چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل خواهد بود.

خبرگزاری مهر

12 نویسنده کانادایی به فهرست اولیه جایزه گیلر 2023 کانادا راه پیدا کردند و این‌جایزه با انتشار این‌فهرست رسما کلید خورد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

توفان گرد و خاک به شهرهای شمالی کشور از جمله میانکاله نفوذ کرد و این موضوع زنگ هشداری در مورد خطر مضاعف احداث مجتمع پتروشیمی در این منطقه و احتمال انتقال ریزگردهای شیمیایی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: توفان گرد و خاک به شهرهای شمالی کشور از جمله میانکاله نفوذ کرد و این موضوع زنگ هشداری در مورد خطر مضاعف احداث مجتمع پتروشیمی در این منطقه و احتمال انتقال ریزگردهای شیمیایی است.