شنبه 31 شهریور 1403

بحران بازنشستگی را می‌توان تبدیل به فرصت کرد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بحران بازنشستگی را می‌توان تبدیل به فرصت کرد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بحران بازنشستگی را می‌توان تبدیل به فرصت کرد اما باید تغییر نگاه داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی مسکنی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی که صبح امروز با حضور سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به اینکه بحران بازنشستگی وجود دارد، اظهار کرد: دو نگاه در این زمینه وجود دارد که آیا صندوق‌های بازنشستگی را باید به سمتی برد که تمام شود یا اینکه مسیری را باز کرد و مشکلات را حل کرد که به این دو موضوع باید توجه شود.

وی تصریح کرد: نگاه نخست می‌گوید بحران‌های صندوق‌های بازنشستگی مانند بمب است و دامن کشور را می‌گیرد که خروجی آن به صندوق‌ها باز می‌گردد و نگاه دوم رویکرد شهادت و ایثار است، این نگاه می‌گوید پدیده کارمندی یک فرصت است و می‌توان آن را مدیریت کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ظرفیت‌های صندوق‌های بازنشستگی گفت: آنجا که دولت تصمیم گرفت که شیر رایگان را در مدارس توزیع کند بخش خصوصی کمتر توان خود را ظهور و بروز داد اما مجموعه‌های ما این مشکلات را حل و وعده دولت را عملی کردند.

مسکنی افزود: بحران بازنشستگی را می‌توان تبدیل به فرصت کرد اما باید تغییر نگاه داد.

وی ادامه داد: ماهیانه به بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی مستمری پرداخت می‌شود و هیچ خللی در پرداخت مستمری بازنشستگان وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به تلاش‌ها برای ورود افراد به این صندوق اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم استخدامی‌ها و ورودی‌های دولت را به صندوق بیمه بازنشستگی بیاوریم تا نسبت‌ها میزان شود.