یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بخشودگی جرایم 53 سال گذشته در صورت پرداخت عوارض نوسازی و پسماند تا پایان سال / 2600 میلیارد تومان بخشودگی در قبوض لحاظ شده

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بخشودگی جرایم 53 سال گذشته در صورت پرداخت عوارض نوسازی و پسماند تا پایان سال / 2600 میلیارد تومان بخشودگی در قبوض لحاظ شده

علی خوشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره وصول درآمد‌های پایدار شهری اعلام کرد: در حوزه درآمد‌های خارج از شهرداری مانند ارزش افزوده، گمرک شامل مبادی ورودی و عوارض، سوخت، شماره‌گذاری، سیگار و آلایندگی پرداخت‌هایی به شهرداری تهران صورت گرفته است. وی توضیح داد: بررسی‌هایی که تا سال گذشته انجام شده نشان می‌دهد، سه ردیف بودجه با...

علی خوشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره وصول درآمد‌های پایدار شهری اعلام کرد: در حوزه درآمد‌های خارج از شهرداری مانند ارزش افزوده، گمرک شامل مبادی ورودی و عوارض، سوخت، شماره‌گذاری، سیگار و آلایندگی پرداخت‌هایی به شهرداری تهران صورت گرفته است.

وی توضیح داد: بررسی‌هایی که تا سال گذشته انجام شده نشان می‌دهد، سه ردیف بودجه با عنوان‌های عوارض «ارزش افزوده»، «عوارض سوخت، شماره‌گذاری و آلایندگی» و «عوارض خودرو» به شهرداری وجود دارد. وصول این درآمد‌ها در حوزه ارزش افزوده، پیشرفت خوبی داشته است. همچنین در حوزه‌های سوخت، شماره‌گذاری و سیگار نیز مبلغ قابل توجهی اخذ شده است.

خشنود در ادامه با اشاره به قانون پرداخت 12 هزارم عوارض گمرکی به شهرداری اضافه کرد: در حوزه عوارض گمرکی و آلایندگی تا امروز شهرداری تهران دریافتی نداشته است. طبق قانون 12 هزارم گمرکی، ارزش کالایی که حقوق گمرکی آن پرداخت و ترخیص شده باشد، باید به عنوان عوارض به شهرداری تسلیم شود.

هیچ‌گونه عوارضی بابت آلاینده‌های صنعتی پرداخت نشده

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در خصوص عوارض آلاینده‌های صنعتی ادامه داد: بر اساس قانون منابع آلاینده صنعتی باید پرداختی بابت آلایندگی داشته باشند تا انگیزه کاهش ورود گاز‌های آلاینده به شهر شود، اما تاکنون هیچ‌گونه درآمدی از حوزه عوارض آلاینده‌های صنعتی در سال جاری دریافت نشده است.

وی درباره وصول درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری تهران نیز گفت: با توجه به گزارش‌های 3 ماهه سازمان امور مالیاتی، تاکنون وصول درآمد شهرداری به خوبی صورت گرفته است و تا پایان سال نیز این درآمد 9200 میلیارد تومانی افزایش خواهد داشت.

به گفته وی طبق گزارشات سازمان امور مالیاتی، درآمد شهرداری تهران نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر شده است. خشنود در خصوص نوآوری در طراحی قبض عوارض در سال جدید اعلام کرد: در سال‌های گذشته، در پس زمینه قبوض عوارض عکس برج میلاد یا برج آزادی طراحی می‌شد، اما در طراحی جدید از پشت قبض برای تشریح عملکرد سال 1401 شهرداری تهران و اهداف و برنامه‌ها، اولویت‌ها و اهداف سال آینده استفاده شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران درباره خشودگی جرائم از سال 48 تاکنون گفت: مهمترین اتفاق امسال این است که جرایم عوارض نوسازی از سال 48 تاکنون در صورت پرداخت قبوض تا پایان سال بخشیده می‌شود. اگر شخصی بدهی‌هایش را پرداخت کند، علاوه بر تسویه بدهی، جرایمش نیز بخشوده خواهد شد. همچنین 10 درصد جایزه خوش حسابی به پرداخت کنندگان عوارض اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان تصریح کرد: در سال جاری بیش از 3 میلیون و 350 هزار فیش به مبلغ حدود 9400 هزار میلیارد تومان صادر شده است. البته، اگر اعمال بخشودگی‌ها و جایزه خوش حسابی صورت نمی‌گرفت، این رقم به بیش از 12 هزار میلیارد تومان یعنی 2600 میلیارد تومان بیشتر افزایش می‌یافت.