یک‌شنبه 1 مهر 1403

بخشی از معوقات فرهنگیان پرداخت شد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
بخشی از معوقات فرهنگیان پرداخت شد

سخنگوی دولت از پرداخت قسمتی از معوقات فرهنگیان با هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه خبر داد.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در حاشیه مراسم نواختن زنگ مدرسه‌ای در شرق تهران در جمع خبرنگاران، گفت: برای شروع سال تحصیلی مثل همیشه با پروژه مهر که در آموزش و پرورش مطرح است، تدابیری در داخل مدرسه اندیشیده می‌شود که از مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش آغاز می‌شود و به مدرسه می‌رسد.

به گزارش مهر، وی افزود: با پیگیری‌های وزیر آموزش‌وپرورش، پرداخت قسمتی از معوقات فرهنگیان با هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه پرداخت شد.

سخنگوی دولت تأکید کرد: کمیته مشخصی هم برای کاهش ترافیک آغاز سال تحصیلی به خصوص در شهر‌های بزرگ فعال شده است، ازآنجاکه هنوز حجم زیادی از مردم از سرویس مدارس برای جابه‌جایی فرزندان دانش‌آموز خود استفاده نمی‌کنند، لازم بود تا تدابیری اندیشیده شود.

مهاجرانی تصریح کرد: از همین امروز هم ساعات کاری ادارات شناور شد و هم با همکاری شهرداری تهران، حمل‌ونقل رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در هفته اول مهرماه را خواهیم داشت، امیدواریم با این اقدامات مقداری از حجم ترافیک کاهش یابد.

سخنگوی دولت درباره کمبود معلم در مدارس، گفت: سعی کرده‌ایم کلاس را بدون معلم نگذاریم، اما اینکه آیا به استانداردی که سند تحول آموزش‌وپرورش می‌گوید رسیده‌ایم یا خیر، واقعیت این است که خیر، این اتفاق رخ نداده و همکاران ما در آموزش‌وپرورش مجبور هستند به جهت کمبود معلم، کلاس‌ها را فشرده‌سازی کنند تا کلاسی بدون معلم نباشد، اما طبیعتاً آن کیفیتی که مدنظر است، با افزایش سرانه افراد در کلاس محقق نخواهد شد.

از میان اخبار

تغییر ساعت کار ادارات از امروز؛ شناور شدن ساعت کاری

اعلام 3 روز عزای عمومی در خراسان جنوبی