یک‌شنبه 15 مهر 1403

برای اولین بار در تاریخ؛/ شش سهمیه جام جهانی را بلعیدند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
برای اولین بار در تاریخ؛/ شش سهمیه جام جهانی را بلعیدند!

فیفا علاوه بر میزبانان رسمی جام جهانی 2030، سه سهمیه را هم به پاراگوئه، آرژانتین و اروگوئه داده تا برای اولین بار، 6 جایگاه جام جهانی زودتر از موعد مشخص شود.

به گزارش "ورزش سه"، فیفا هفته گذشته اعلام کرد که مراکش، اسپانیا و پرتغال میزبانان جام جهانی خواهند بود و در عین حال برای صدمین سالگرد جام جهانی، سه کشور آمریکای جنوبی هم میزبان یک مسابقه افتتاحیه برای خود خواهند بود.

با این حال نکته جالب این است که فیفا برای هر شش میزبان جام جهانی یک سهمیه حضور قائل شده تا به این ترتیب برای اولین بار و از بین 48 تیم حاضر در جام جهانی، 6 تیم بدون برگزاری مسابقات مقدماتی پای به مسابقات بگذارند.

فیفا در بیانیه خود نوشت: «با توجه به روند موفقیت آمیز مناقصه ذکر شده در بالا و تایید کنگره فیفا، مراکش، پرتغال و اسپانیا به عنوان میزبان مسابقات و اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه به عنوان میزبان جشن صدمین سالگرد، به طور خودکار از سهمیه جایگاه مربوط به خود واجد شرایط خواهند بود.»

این در حالی است که برای جام جهانی 2026 قاره اروپا 16 نماینده داشت که احتمالا این تعداد به 14 کاهش خواهد یافت و آمریکای جنوبی نیز 6 نماینده داشت که احتمالا این تعداد سه تا کاهش پیدا می‌کند. در آفریقا نیز احتمالا 9 نماینده یکی کمتر می‌شوند تا مراکش بدون مقدماتی پای به میدان بگذارد.

در این صورت کار به خصوص در آمریکای جنوبی پیچیده خواهد شد و از بین تیمهای برزیل، شیلی، کلمبیا، پرو، اکوادور، بولیوی و ونزوئلا تنها سه تیم در جام جهانی حضور خواهند داشت.