جمعه 10 فروردین 1403

برترین دانشگاه‌های آسیا معرفی شدند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
برترین دانشگاه‌های آسیا معرفی شدند

رتبه‌بندی جهانی کیو اس (QS) فهرست برترین دانشگاه‌های آسیا در سال 2022 را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت رسمی رتبه بندی کیواس‌، رتبه بندی "کیواس" یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می گیرد. یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که این پایگاه به صورت سالانه انجام می‌دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است. رتبه بندی موضوعی "کیواس" بر اساس چهار شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله و h-index صورت می‌پذیرد و این شاخص‌ها هر کدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، جهت معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند. بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه‌بندی موضوعی "کیواس" از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخش دیگر نیز از اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها به دست می آید.

رتبه بندی امسال کیواس با 1300 دانشگاه از سراسر جهان یکی از بزرگترین رتبه‌بندی‌های جهان است.

دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) برای پنجمین سال متوالی در صدر قرار گرفت. این دانشگاه به دلیل شهرت علمی، نسبت اعضای هیئت علمی بین‌المللی و میزان همکاری تحقیقاتی خود با مؤسسات در سراسر جهان و شهرت در بین کارفرمایان بین المللی بالاترین امتیاز را دریافت کرد.

این رتبه‌بندی به تازگی آخرین نسخه بروزرسانی شده رتبه دانشگاه‌های جهان در سال 2022 میلادی را منتشر کرده است که بر این اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیا هم بروزرسانی شده است.

نتایج این رتبه بندی به شرح ذیل است:

1- دانشگاه ملی سنگاپور (سنگاپور)

2- دانشگاه صنعتی نانیانگ (سنگاپور)

3- دانشگاه شینهوا (چین)

4- دانشگاه پکن (چین)

5- دانشگاه هنگ کنگ (هنگ کنگ)

6- دانشگاه توکیو (ژاپن)

7- دانشگاه فودان (چین)

8- دانشگاه کیوتو (ژاپن)

9- دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ (هنگ کنگ)

10- دانشگاه ملی سئول (کره جنوبی)

انتهای پیام