یک‌شنبه 15 مهر 1403

برخوداری روستاهای استان یزد از امکانات ارتباطی بیش از دوبرابر میانگین کشوری است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برخوداری روستاهای استان یزد از امکانات ارتباطی بیش از دوبرابر میانگین کشوری است

پاکدل مدیرکل ارتباطات یزد گفت: هر کدام از روستاهای استان که نسبت به عدم وجود امکانات ارتباطی مشکلی دارند، از چندین طریق می‌توانند مشکل خودشان را مطرح کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: استان یزد از استان‌های موفق در زمینه گسترش زیرساخت‌های ارتباطی مانند تلفن همراه و اینترنت در حوزه روستایی است؛ به‌طوری‌که دو برابر برنامه توسعه ششم و بیش از دو برابر میانگین کشوری در این زمینه کار انجام شده است؛ این در حالی است که روستاها در استان یزد پراکنده و کم‌جمعیت هستند.

وی افزود: آن روستاهایی که باقیمانده‌اند و از نظر امکانات ارتباطی کمبود دارند، اکثرا جمعیت‌شان کمتر از 20 خانوار است و در سرشماری قبلی آمار جمعیت‌شان کم ثبت شده است؛ چرا که بر اساس آمار جمعیت امکانات تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اظهار داشت: هر کدام از روستاهای استان که نسبت به عدم وجود امکانات ارتباطی مشکلی دارند، از چندین طریق می‌توانند مشکل خودشان را مطرح کنند.

پاکدل خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها مراجعه به سامانه اینترنتی ما است که در این سامانه وضعیت همه بخش‌ها و روستاها و میزان امکاناتی که برای آنجا تخصیص داده شده و جمعیتی که دارد مشخص است و مردم می‌توانند مراجعه کرده درخواست‌شان را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: همچنین اگر شکایتی در هر حوزه‌ای اعم از پوشش تلفن، موبایل، پست، اینترنت و امثالهم دارند، می‌توانند با تلفن 195 در میان بگذارند و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند به طوری که میانگین پاسخدهی ما به درخواست و مطالبات مطرح شده، کمتر از دو روز کاری بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد یادآور شد: البته رویه این است که روستاها از طریق شورا و بخشداری درخواست‌ها و مشکلات مربوطه را دنبال می‌کنند و ما نیز مشکل را حل می‌کنیم اما غیر از این ما خودمان به طور مستقیم نیز در دسترس هستیم و مشکلات را دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام /