دوشنبه 16 مهر 1403

برخورد خودروی سواری با دوچرخه در آزادراه زنجان مرگ ناگواری را رقم زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برخورد خودروی سواری با دوچرخه در آزادراه زنجان مرگ ناگواری را رقم زد

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته بر اثر وقوع چهار فقره تصادف رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان، یک دوچرخه سوار کشته و سه نفر نیز مصدوم شدند.

سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حادثه نخست، ساعت 6:45 صبح جمعه /19 تیر ماه جاری / در کیلومتر پنج آزادراه زنجان - قزوین، اتفاق افتاد و راننده سواری پژو 405 به علت خستگی و خواب آلودگی، مرگ تلخ و ناباورانه‌ای را رقم زد.

وی اظهار داشت: این دوچرخه‌سوار زن به همراه یک گروه دوچرخه‌سواری که از کارکنان بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان بودند در خط اضطرار این آزاد راه در حال تردد بود که به یک‌باره خودروی سواری سر رسیده و حادثه آفرید.

عظیمی افزود: شدت ضربه به حدی بود که دوچرخه چند تکه شده و دوچرخه سوار نیز به علت شدت صدمات و جراحات وارده در محل وقوع تصادف جان باخت.

وی با تاکید بر اینکه ورود وسیله نقلیه دوچرخه به آزادراه ها بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است، تصریح کرد: دوچرخه با توجه به ایمنی بسیار پایینی که دارد وسیله مناسبی برای جاده نیست و خطر جانی برای دوچرخه سوار دارد.

جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: طی مدت یاد شده، سه فقره تصادف رانندگی منجر به جرح و خسارت نیز در سه مسیر ارتباطی این استان اتفاق افتاد که سه نفر را راهی بیمارستان کرد.

عظیمی افزود: این حوادث رانندگی در جاده زنجان - میانه به علت تجاوز به چپ از جانب راننده خودروی سواری پژو (راکب موتورسیکلت مصدوم)، جاده ارمغانخانه برخورد سواری پراید با موتورسیکلت (راکب موتورسیکلت) و جاده زنجان - طارم بر اثر واژگونی خودروی سواری 206 به دلیل سرعت بالا، اتفاق افتاد.

برابر آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی زنجان، تعداد فوتی‌های ناشی از وقوع تصادف‌های رانندگی در سطح جاده‌های استان زنجان طی 2 ماه اخیر (فروردین هشت نفر و اردیبهشت 10 نفر) 18 نفر بودند.

270 نفر در سال 97 و 258 نفر نیز در سال 98 بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*