شنبه 8 اردیبهشت 1403

برخی در روزهای اخیر همه تلاش خود را برای تخریب دولت انجام دادند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برخی در روزهای اخیر همه تلاش خود را برای تخریب دولت انجام دادند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به ماجرای تلاش برخی جریانات و چهره های اصلاح طلب و حامی دولت سابق برای تخریب دولت و ارتباط دادن ماجرای قطع همکاری دانشگاه شهیدبهشتی با یکی از اساتید (محمد فاضلی) به دولت سیزدهم، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر عده‌ای به دانشگاه به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خاص خود نگاه کردند، این نگاه ابزاری روز به روز بیشتر شده ودامنه آن درحال گسترش است.

وی با بیان اینکه این جریان دربرخی موارد به توفیقاتی در به انحراف کشاندن دانشگاه از مسیر اصلی خود رسیده است، اظهار داشت: این جریان سرمایه‌گذاری سنگینی را برای تبدیل کردن دانشگاه به ابزاری برای رسیدن به مطامع خود انجام داده است ودر برخی موارد نیز موفق شده است از سرمایه‌گذاری خود بهره‌برداری کند.

وی گفت: در شرایط کنونی، این جریان روش های عملکرد خود را تغییر داده و رویه‌های جدیدی را در این عرصه به کار گرفته است.

عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجالس هشتم، نهم و دهم با اشاره به شایعه پراکنی این جریان و تزریق دروغ به جامعه از سوی برخی رسانه‌ها درباره خط برخورد با اساتید دانشگاه در دولت سیزدهم، اظهار داشت: نکته‌ای که در این باره وجود دارد این است که این جریان در مواجهه با مسائل یکسان برخوردهای متفاوتی دارد و هر روز به یک سمت سجده می‌کند.

وی افزود: همین جریان درباره اخراج اساتید انقلابی در دوره گذشته کاملا سکوت کرد اما درباره یک شایعه حداکثر تلاش خود را برای تخریب دولت و زیر سوال بردن ان انجام داد.

سلیمی با بیان اینکه این جریان‌ها حتی با برملا شدن دروغ‌هایی که به جامعه تزریق کرده‌اند حاضر به عذرخواهی و اصلاح رویکرد و رویه‌های خود نیستند، گفت: این افراد سابقه‌ای طولانی در کشته‌سازی و حتی برگزاری مراسم ختم برای افرادی که کشته نشده‌اند دارند و عملکرد آن‌ها در این باره کاملا روشن است. این نشان دهند سیاست ماکیاولیستی این جریان است که تلاش می‌کند به هر بهانه‌ای به اختلاف و دو دستگی در جامعه دامن بزند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر چنین اقداماتی برای بهره برداری سیاسی از جامعه نیست آیا از نامی جز ماکیاولیسم می‌توان برای آن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اوج هنر این افراد استفاده از فضای رسانه‌ای است که با پشتیبانی کامل غرب تلاش می‌کند جنگ شناختی در کشور به راه بیندازد تا دوگانه‌سازی کاذبی در جامعه ایجاد کند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: این جریان بقای خود را در ادامه این روند می‌بیند و از این رو نقش پیاده نظام دشمن را در کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش فارس در روزهای اخیر شایعاتی در فضای مجازی در باره اخراج محمد فاضلی یکی از دانشگاه شهیدبهشتی از این دانشگاه منتشر شد و اصلاح طلبان چهره های حامی دولت سابق تلاش کردند این موضوع را سیاسی جلوه دهند و آن را به دولت سیزدهم مرتبط کنند.

همین موضوع موجب شد تا سعداله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی به این موضوع واکنش نشان دهد. قیداری در این باره تاکید کرد که اخراجی در کار نبوده و فقط پرونده قرارداد پیمانی محمد فاضلی پس از طی مراحل اداری در جلسه هیئت اجرایی جذب دانشگاه مطرح و به علت عدم انجام تکالیف مقرر در مواد 21، 22 و 114 آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، پرونده وی مورد تأیید هیئت قرار نگرفت.

محمد فاضلی نیز اخیرا ضمن تکذیب اینکه دولت در این ماجرا نقش داشته است، به فارس گفته بود که «من چنین ادراکی ندارم که دولت سیزدهم و یا وزیر علوم به دنبال این مسئله باشند که بخواهند فاضلی از دانشگاه اخراج شود.»

علاقمندان می توانند گزارش مرتبط با این موضوع را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانشگاهیان اصلاح طلبان مجلس خبرگان رهبری سیاسی محمد فاضلی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است