سه‌شنبه 24 مهر 1403

برداشت جو از مزارع آرادان 12.7 هزار تن برآورد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت جو از مزارع آرادان 12.7 هزار تن برآورد شد

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آرادان با اشاره به آغاز زمان برداشت جو در این شهرستان، گفت: برداشت این محصول امسال 12 هزار و 700 تن برآورد می‌شود.

امیرحسین شاه‌حسینی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امسال سه هزار و 110 هکتار از مزارع شهرستان آرادان مربوط به کشت جو است.

وی تصریح کرد: میانگین تولید جو در اراضی کشاورزی شهرستان آرادان به ازای هر یک هکتار 4.1 تن است و برداشت محصول جو از اراضی کشاورزی این شهرستان تا نیمه خرداد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان بیان کرد: ارقام جو کشت‌شده در اراضی کشاورزی این شهرستان از ارقام گوهران، یوسف، بهرخ و ریحان است.

شاه‌حسینی یادآور شد: پنج دستگاه کمباین بومی و 21 دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در شهرستان آرادان به عهده دارند و در این رابطه 10 تیم متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان گفت: توزیع بذر اصلاح‌شده، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی برخی از اقدامات انجام شده از سوی جهادکشاورزی در حمایت از کشاورزان است.

آرادان یکی از شهرستان‌های استان سمنان با جمعیت نزدیک به 24 هزار نفر از غرب به شهرستان گرمسار و از شرق به شهرستان سرخه محدود می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*