یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

برداشت پسته از 7 هزار هکتار باغات رشتخوار آغاز شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برداشت پسته از 7 هزار هکتار باغات رشتخوار آغاز شد

اعظمی گفت: روند آغاز برداشت پسته از سطح بیش از 7 هزار هکتار از باغات بارور پسته در رشتخوار آغاز و پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار تن پسته تر امسال در رشتخوار برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: برداشت پسته در رشتخوار معمولا از نیمه شهریور ماه هرسال در نقاظ مختلف رشتخوار آغاز و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

اعظمی در ادامه افزود: شهرستان رشتخوار دارای سطح بیش از 7 هزار هکتار یاغات پسته می باشد و هم اکنون برداشت این محصول در بخش جنگل رشتخوار آغاز شده است.

وی با تاکید بر این که رشتخوار یکی از قطب های تولید پسته در سطح استان خراسان رضوی محسوب می شود، اظهار داشت: رشتخوار دارای بیش از 10 هزار 455 هکتار باغات پسته بوده که بیش از 7 هزار هکتار این باغات به صورت بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار یادآور شد: عملکرد برداشت این محصول 750 کیلو گرم پسته خشک در هر هکتار است، که امسال پیش بینی می شود، حدود 10 هزار تن پسته خشک از باغات پسته رشتخوار برداشت محصول داشته باشیم.

وی در رابطه با محصولات باغی در این شهرستان گفت: از مجموع 28 هزار هکتار از سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان، محصول پسته با حدود 10 هزار هکتار، بیشترین سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی را به خود اختصاص داده و بیشترین سطح زیر کشت باغات پسته این شهرستان متعلق به بخش جنگل است.

انتهای پیام /