یک‌شنبه 29 مهر 1403

بررسی نقش مناطق آزاد در رشد و توسعه اقتصادی کشور در دانشگاه شریف

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بررسی نقش مناطق آزاد در رشد و توسعه اقتصادی کشور در دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیزدهمین نشست کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی و هشتاد و پنجمین رویداد سیاستی شریف با همکاری اندیشکده صنعت و توسعه پایدار برگزار می‌شود. این نشست با عنوان نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در رشد و توسعه اقتصادی کشو و با محور #اقتصاد#مناطق_آزاد روز دوشنبه 20 شهریور ساعت 15 الی 17 به صورت مجازی برگزار می شود. مناطق آزاد محدوده‌هایی هستند که با...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیزدهمین نشست کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی و هشتاد و پنجمین رویداد سیاستی شریف با همکاری اندیشکده صنعت و توسعه پایدار برگزار می‌شود.

این نشست با عنوان نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در رشد و توسعه اقتصادی کشو و با محور #اقتصاد#مناطق_آزاد روز دوشنبه 20 شهریور ساعت 15 الی 17 به صورت مجازی برگزار می شود.

مناطق آزاد محدوده‌هایی هستند که با هدف حمایت از صنعت داخلی و تسهیل واردات، صادرات و ترانزیت کالا غالباً در نزدیکی مرز‌ها و مبادی گمرکی ایجاد شده‌اند به دلیل تسهیلات، امکانات، معافیت‌ها و امتیاز‌های در نظر گرفته شده برای این مناطق، می‌توانند بستر مناسبی را برای تولیدکنندگان کالا‌های صادراتی، بازرگانان و فعالان صنعت ترانزیت ایجاد کنند. تمرکز اصلی در توسعه این مناطق، بر تشویق صادرات کالا‌های صنعتی و تبدیلی، جذب سرمایه و فناوری‌های خارجی، تقویت کانال‌های ترانزیتی و تقویت جایگاه کشور در عرصه تجارت بین‌الملل است. با این وجود، مناطق آزاد از چالش‌هایی همچون عدم وجود سیاست‌های تشویقی مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب و... برخوردار هستند. از همین رو در نشست‌های پیش رو تلاش می‌شود تا برخی از چالش‌های این مناطق شناسایی و راهکار‌هایی ارائه گردد.

فروزان زیادلو، تحلیلگر مناطق آزاد، سعید پورعلی، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی، جعفر آهنگران، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ و نجم الدین یزدی، پژوهشگر ارشد پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان دبیر نشست؛ مهمانان این کنفرانس مجازی هستند.