پنج‌شنبه 19 مهر 1403

برف و باران در راه خراسان شمالی / کاهش 12 درجه ای دما

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برف و باران در راه خراسان شمالی / کاهش 12 درجه ای دما

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی سامانه بارشی باران، برف و رگبار از سه شنبه شب وارد استان خراسان شمالی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگارعصراترک اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی رگبار باران در سطح استان از سه شنبه شب آغاز می شود که به تدریج به صورت برف و باران تمام نقاط استان به ویژه مرکز و نیمه جنوبی را در بر خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حجم بارش های باران و برف قابل توجه است، گفت: اختلالات جاده ای، مه و کولاک در ارتفاعات، لغزندگی، وزش باد شدید و در برخی نقاط بسیار شدید، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب دور از انتظار نیست.

گلرخ اضافه کرد: وزش باد شدید و بسیار شدید در تمام نقاط استان به خصوص نیمه شرقی و بخش هایی از جنوب غربی استان را در بر می گیرد.

این کارشناس مسئول یادآور شد: اوایل روز چهارشنبه از وزش باد شدید کاسته می شود اما این وزش باد می تواند باعث آسیب زدن به گلخانه ها وسازه های موقت خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاهش 10 تا 12 درجه ای دما در ساعات گرم روز چهارشنبه و پنج شنبه پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: اوایل روز پنج شنبه سامانه بارشی از استان خارج خواهد شد.

گلرخ با عنوان اینکه از سفرهای غیرضروری خودداری شود، گفت: در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات، اطمینان از سالم بودن خودرو، روشن کردن چراغ های خودرو، اطلاع از وضعیت جاده ها با شماره 141 اداره راهداری استان مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: توصیه می شود از ورود روان اب ها به انبار های کشاورزی، از خارج کردن دام به بیرون از دامداری خودداری شود و با توجه به کاهش دما و سردشدن هوا صرفه جویی در منابع انرژی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام /