شنبه 14 مهر 1403

برنامه ایران خودرو لو رفت / عرضه این محصولات به بازار

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
برنامه ایران خودرو لو رفت / عرضه این محصولات به بازار

اقتصادنیوز: مدیرعامل ایران خودرو از برنامه این خودروساز برای نیمه دوم سال رونمایی کرد.

عکس: اکوایران / دانیال شایگان

به گزارش اقتصاد نیوز، ایران خودرو قصد دارد به طور میانگین روزانه هزار و 700 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار کند. براساس اعلام مدیرعامل ایران خودرو این خودروساز قصد دارد در نیمه دوم سال جاری در مجموع حدود 290 هزار دستگاه از انواع محصولات سواری خود را به بازار بفرستد؛ موضوعی که چندی پیش علیمردان عظیمی به آن اشاره کرد و در گفت‌و‌گویی تاکید کرد «ایران خودرو در نیمه اول سال جاری حدود 242 هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت تولید کرد‌. اما به رغم این تیراژ تولید همچنان حول و حوش 5 درصد از برنامه خود عقب است.«

عظیمی تاکید کرد «بنگاه تحت مدیریتش در نیمه دوم سال قصد دارد نه تنها این حدود پنج درصد عقب ماندگی را جبران کند که در بازه مهر تا پایان اسفند 1403 تیراژ تولید را نزدیک به 20 درصد نسبت به نیمه اول سال جاری افزایش دهد.»

بنابراین آبی‌های جاده مخصوص به دنبال این هستند تا در نیمه دوم امسال حدود 304 دستگاه از خودروهای سواری و وانت حاضر در سبد محصولاتی خود را در خطوط تولید تکمیل کنند. چنانچه ایران خودرویی‌ها موفق شوند هدف گذاری تولید نزدیک به 304 هزار دستگاهی را محقق کنند. این امکان را خواهند داشت تا روزانه به صورت میانگین حول و حوش هزار و 700 دستگاه انواع خودروی سواری و وانت را برای متقاضیان فاکتور کنند.

متقاضیانی که اسامی آنها در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو از گردونه قرعه کشی به عنوان برنده خارج شده بود، نگران این بودند تا آبی‌های جاده مخصوص نتوانند در موعد مقرر نسبت به واگذاری خودروهای عرضه شده اقدام کنند؛ اما سخنان مدیرعامل ایران خودرو و برنامه این خودروساز برای نیمه دوم سال جاری تا حد زیادی خیال آن‌ها را راحت کرد.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص چنانچه بتواند تیراژ تولید خود را در نیمه دوم سال جاری به نزدیک 304 هزار دستگاه برساند؛ باید حول و حوش 115 هزار دستگاه آن را برای برندگان جدیدترین طرح فروش خود کنار گذاشته و الباقی خودروهای تولیدی نیز سهم متقاضیانی است که سال گذشته در اولین طرح فروش ایران خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نام نویسی کردند و موعد تحویل خودروهای مورد نظر آنها پاییز و زمستان 1403 اعلام شده بود.

به نظر می‌رسد ایران خودرو در مدت باقی مانده از سال جاری روی واگذاری محصولات عرضه شده در جدیدترین طرح فروش و همچنین باقی مانده خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مربوط به سال گذشته تمرکز کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
برنامه ایران خودرو لو رفت / عرضه این محصولات به بازار 2