سه‌شنبه 29 اسفند 1402

برنامه‌ای در اندروید که فورا از موبایل خود باید حذف کنید!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
برنامه‌ای در اندروید که فورا از موبایل خود باید حذف کنید!

کارشناسان امنیتی درباره وجود یک برنامه موبایلی در دستگاه اندرویدی که باعث اخاذی از کاربران می شود هشدار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه؛ کارشناسان امنیت سایبری به کاربران تلفن‌های اندرویدی در مورد برنامه بسیار خطرناک و مخرب حساب‌های بانکی هشدار داده اند. این برنامه می‌تواند فاجعه‌ای به وجود بیاورد و پول و دارایی‌های کاربران را تهدید می‌کند و ممکن است آن‌ها را در دام اخاذی قرار دهد.

*س_بدافزار SOVA، کلاهبردار مالی در سیستم عامل اندروید_س*

بدافزار SOVA اولین بار در ماه گذشته مورد توجه قرار گرفت و بر اساس یک ویروس تروجان الکترونیکی کار می‌کند. در حال حاضر کاربرانی در آمریکا، بریتانیا و سراسر اروپا تحت تأثیر این بدافزار قرار گرفته اند.

هکرهایی که از SOVA استفاده می‌کنند سعی می‌کنند اطلاعات شخصی را از طریق حملات keylogging و دستکاری اعلان‌ها به سرقت ببرند و علاوه بر سرقت کوکی‌ها، ممکن است در نهایت اطلاعات بانکی و رمزهای عبور کاربران را نیز سرقت کنند و این امر با دادن دستورات اشتباه به کاربر و کنترل آن‌ها انجام می‌گیرد.

کارشناسان تأکید کردند که گاهی اوقات کاربران به وب سایت‌ها اجازه می‌دهند اطلاعات شخصی آن‌ها را ذخیره کنند تا برای هربار ورود به سایت مجبور به وارد کردن اطلاعات خودشان نباشند. این یک حفره امنیتی است که هکرها از آن برای دسترسی به اطلاعات شخصی و هک حساب‌های مختلف در اینترنت استفاده می‌کنند.

کلمه SOVA در زبان روسی به معنای "جغد" است و کارشناسان معتقدند که این نام به دلیل توانایی پرنده در تعقیب طعمه، برنامه‌ای که برای نفوذ و سرقت به حساب‌های بانکی از طریق تلفن‌های اندروید کار می‌کند، انتخاب شده است. کارشناسان امنیت سایبری تأکید کردند که کاربران فقط باید برنامه‌ها را از Google App دانلود کنند، نه از طریق وب سایت‌های ناآشنا و کلیک روی پیوندهای ارسال شده در پیام‌های متنی.

هکرها معمولا کاربران را از طریق فیشینگ شکار می‌کنند، زیرا پیام‌های متنی جعلی یا تماس‌های تلفنی از سایت‌های هدیه و فروش جعلی ارسال می‌شود و افراد را در معرض سرقت قرار می‌دهد؛ بنابراین کارشناسان امنیت سایبری تاکید می‌کنند که کاربران نباید هیچ گونه پیوندی را که از طریق پیام برای آن‌ها ارسال می‌شود را باز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
برنامه‌ای در اندروید که فورا از موبایل خود باید حذف کنید! 2
برنامه‌ای در اندروید که فورا از موبایل خود باید حذف کنید! 3