چهارشنبه 18 مهر 1403

برنامه مهمان‌نوازی از آوراگان لبنانی در نجف اشرف

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
برنامه مهمان‌نوازی از آوراگان لبنانی در نجف اشرف

حرم مطهر امام علی (ع) کمیته‌ای به منظور حمایت از مردم مظلوم و خانواده‌های آواره لبنانی که به شهر نجف اشرف پناهنده شده‌اند، تشکیل داده است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حرم مطهر امام علی (ع) کمیته‌ای به منظور حمایت از مردم مظلوم و خانواده‌های آواره لبنانی که به شهر نجف اشرف پناهنده شده‌اند، تشکیل داده است.

از آنجایی که یکی از فعالیت‌های حرم مطهر امام علی (ع) رویکردهای پدرانه و امدادرسانی به مردم مظلوم است، تولیت حرم مطهر ابتکار عمل را برای تشکیل کمیته‌ای به منظور حمایت و امداد برای مردم لبنان برای سازماندهی یک برنامه پذیرایی از خانواده‌های آواره در همه مکان‌هایی که برای پناه دادن به آنها آماده شده بود، از طریق بخش میزبان بازدیدکنندگان انجام داده است.

علی کامل، هماهنگ کننده بخش میزبان در کمیته تشکیل شده، از راه‌اندازی برنامه مهمان‌نوازی در تمام مکان‌های تعیین شده برای خانواده‌های آواره لبنانی خبر داد.

این مقام مسئول در حرم مطهر علوی درباره ماهیت خدمات ارائه شده توضیح داد: در اولین روز از تصمیم و بخشنامه دبیرخانه حرم مطهر برای تشکیل کمیته‌ای به منظور حمایت از مردم لبنان، ما به عنوان بخش میزبان بازدیدکنندگان، اجرای برنامه پذیرایی از خانواده‌های آواره را با تهیه و توزیع وعده‌های غذایی اصلی و دبیرستان آغاز کردیم.

اهتمام جمعی برای کمک به مظلومان لبنان و غزه

او با اشاره به تهیه و توزیع بیش از پنج هزار وعده غذایی در روز، اظهار داشت: با ورود اولین موج خانواده‌های آواره، توزیع وعده‌های غذایی در چند مرحله آغاز شد که با هزاران وعده غذایی در سه دوره (صبحانه، ناهار و شام) شروع شد.

کامل ادامه داد: سپس این تعداد افزایش یافت و به حدود پنج هزار وعده غذایی در روز رسیده است. این شامل هزاران وعده غذایی حمایتی از جمله میوه و آب میوه است.

او با بیان اینکه توزیع وعده‌های غذایی در تمامی مکان‌های پذیرایی و سرپناهی اعلام شده ادامه دارد، تصریح کرد: با افزایش تعداد خانواده‌های آواره، انتظار داریم طی هفته آینده پذیرایی به بیش از شش هزار وعده غذایی در روز افزایش یابد.