شنبه 1 اردیبهشت 1403

برنامه‌های تعرفه‌ای و زیرساختی هند برای افزایش مصرف گاز در این کشور

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برنامه‌های تعرفه‌ای و زیرساختی هند برای افزایش مصرف گاز در این کشور

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کشور هند به دنبال اصلاح زیرساخت‌های خط لوله گاز و نیز تعرفه‌های وارداتی برای جذاب ساختن سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

درمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، گفته است سوخت گاز به عنوان یک سوخت معتبر و کم خطر برای محیط زیست مورد توجه این کشور است و سرمایه‌گذاری در این حوزه را تسهیل خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور هم برنامه‌ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن سهم مصرف گاز در بخش انرژی کشور از 6.3 درصد فعلی به 15 درصد برسد و معتقد است استفاده از گاز در کارخانه‌ها و شرکت‌ها افزایش یابد و به همان میزان در کاهش هزینه‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

وزیر انرژی این کشور گفته است زیرساخت‌های تعرفه‌ای جدید برای ایجاد بازارهای گازی مؤثر بوده و فضا را برای سرمایه‌گذاران جذاب خواهد کرد. البته وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، هند چهارمین کشور بزرگ وارد کننده گاز طبیعی مایع در جهان است و 60 میلیارد دلار برای تقویت زیرساخت‌های گازی از جمله توسعه شبکه‌های لوله و ترمینال واردات گاز هزینه می‌کند.

وزیر نفت هند، تاکید کرده است که این اقدام هند به توسعه سریع‌تر پروژه‌های گاز شهری برای وصل شدن به استفاده برای خانواده‌ها تسری خواهد یافت.

انتهای پیام /

درمندرا پرادهان وزیر نفت هند نارندرا مودی نخست وزیر هند افزایش مصرف گاز