برنامه هستهای
برنامه هستهای
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تأسیسات هستهای ما تحت سختگیرانهترین بازرسیهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی قرار داشتند، بنابراین هیچ بهانهای برای آمریکا یا اسرائیل جهت حمله به تأسیسات صلحآمیز هستهای ما وجود نداشت.
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تأسیسات هستهای ما تحت سختگیرانهترین بازرسیهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی قرار داشتند، بنابراین هیچ بهانهای برای آمریکا یا اسرائیل جهت حمله به تأسیسات صلحآمیز هستهای ما وجود نداشت.
دنیای اقتصاد: مجید تخت روانچی با بیان این که ما مدافع گفتوگو و مذاکره هستیم، اما پیش شرط و لازمه آن اعتماد است، گفت: توپ در زمین آمریکا است. آنها باید این را علنا اعلام کنند و بگویند زمانی که ما در حال مذاکره هستیم به ما حمله نظامی نمیکنند.
ارزیابی اولیه مقامهای اروپایی نشان میدهد حملات اخیر ایالات متحده نتوانسته برنامه هستهای را بهطور کامل نابود کند، اما نگرانی اصلی اروپاییها این است که شاید آنچه در این میان نابود شده، فرصت دستیابی به یک توافق هستهای جدید با ایران باشد.
اقتصادنیوز: معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت: ما به وزیر خارجه آمریکا و هیچ فرد دیگری نباید توضیح دهیم که چرا به اورانیوم 60 درصدی نیاز داریم زیرا انپیتی غنیسازی کمتر از استفاده نظامی را مجاز شمرده است.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت: ما به وزیر خارجه آمریکا و هیچ فرد دیگری نباید توضیح دهیم که چرا به اورانیوم 60 درصدی نیاز داریم زیرا انپیتی غنیسازی کمتر از استفاده نظامی را مجاز شمرده است.
ایده توسل به راه حل نظامی چیزی است که دو وزیر امور خارجه مهم و مرتبط به کشور ایران آن را رد میکنند.
آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان این آژانس امروز (جمعه) ایران را ترک کرده و به وین بازگشتهاند.
دنیای اقتصاد: بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان گفت: ریاض بر لزوم رویکرد دیپلماتیک در مورد برنامه هستهای ایران تاکید دارد.
مقام های اروپایی اصرار دارند که مذاکره با ایران تنها راه برای بهدست آوردن شفافیت و محدودسازی فعالیت های هستهای تهران است، اما معتقدند که حملات اسرائیل و سپس ایالات متحده، انگیزههای جدیدی برای ایران ایجاد کرده تا بهصورت پنهانی بهدنبال سلاح هستهای برود.
اقتصادنیوز: بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی امروز ایران را ترک کرده و به وین بازگشتهاند.
بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی امروز ایران را ترک کرده و به وین بازگشتهاند.
جانشین معاون هماهنگکننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر دشمنان حماقتی دیگر مرتکب شوند، بدون تردید، با پاسخی بسیار شدیدتر، کوبندهتر و دندانشکنتر روبرو خواهند شد.
تخت روانچی گفت: ما طرفدار دیپلماسی و گفتگو هستیم. اما دولت آمریکا باید ما را متقاعد کند که در حین مذاکره از نیروی نظامی استفاده نخواهند کرد.»