یک‌شنبه 1 مهر 1403

برنج ایرانی ارزان شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
برنج ایرانی ارزان شد

قیمت برنج ایرانی مهرماه پارسال به‌طور متوسط کیلویی 112 هزار تومان بوده، اما الان خرده‌فروش‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به‌خاطر کاهش تقاضا و خالی شدن انبار، راهی جز پایین آوردن قیمت‌ها ندارند. قیمت برنج ایرانی مهرماه پارسال به‌طور متوسط کیلویی 112 هزار تومان بوده، اما الان خرده‌فروش‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به‌خاطر کاهش تقاضا و خالی شدن انبار، راهی جز پایین آوردن قیمت‌ها ندارند. برنج...

قیمت برنج ایرانی مهرماه پارسال به‌طور متوسط کیلویی 112 هزار تومان بوده، اما الان خرده‌فروش‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به‌خاطر کاهش تقاضا و خالی شدن انبار، راهی جز پایین آوردن قیمت‌ها ندارند.

قیمت برنج ایرانی مهرماه پارسال به‌طور متوسط کیلویی 112 هزار تومان بوده، اما الان خرده‌فروش‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به‌خاطر کاهش تقاضا و خالی شدن انبار، راهی جز پایین آوردن قیمت‌ها ندارند.

برنج هاشمی طبیعت در فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به مهر پارسال 25 درصد ارزان شده است و قیمت کیسه 10 کیلویی برنج طارم گلستان که بهمن سال قبل تا یک میلیون و 700 هزار تومان بالا رفته بود، به‌شکل عمده به یک میلیون رسیده. حدود 30 درصد از برنجی که شالیکاران گیلانی سال گذشته برداشت کردند، روی زمین مانده و مسئولان تعاونی روستایی در استان‌های شمالی بقیه ارگان‌ها را به خرید از برنجکاران تشویق می‌کنند.

شماره یک | برنج هاشمی طبیعت؛ کیلویی 92 هزار تومان

قیمت برنج هاشمی طبیعت در کیسه 10 کیلویی به 920 هزار تومان رسیده است. یعنی کیلویی 92 هزار تومان. همیسن کیسه 10 کیلویی را که جزو پرفروش‌ترین گزینه‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی است، مهر پارسال یک میلیون و 250 هزار تومان می‌فروختند. اواسط خرداد امسال قیمت برنج هاشمی طبیعت در کیسه 10 کیلویی تا یک میلیون و 400 هزار تومان بالا رفت، اما الان یکسری از فروشنده‌ها برای رد کردن کیسه 10 کیلویی هاشمی طبیعت آن را با تخفیف 10 درصدی حدود 800 هزار تومان می‌فروشند. برنج هاشمی طبیعت به‌این ترتیب نسبت به مهر پارسال حدود 25 درصد ارزان شده است.

شماره دو | برنج طارم گلستان؛ کیلویی 130 هزار تومان

خرید برنج طارم گلستان تقریبا کیلویی 130 هزار تومان هزینه دارد. مثلا کیسه 10 کیلویی برنج طارم گلستان با قیمت مصرف‌کننده یک میلیون و 299 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود و کیسه 4.5 کیلویی برنج طارم طبیعت را 584 هزار و 800 تومان می‌فروشند. همان کیسه 10 کیلویی برنج طارم گلستان در بهمن پارسال یک میلیون و 700 هزار تومان فروخته می‌شد و درست یک سال قبل یک میلیون و 425 هزار تومان قیمت داشت. الان در یک سری از فروشگاه‌های اینترنتی کم‌نام‌و‌نشان، با سفارش چهارتا از کیسه‌های 10 کیلویی برنج طارم گلستان، هر کدام را یک میلیون و 50 هزار تومان حساب می‌کنند.

شماره سه | برنج ندا هایلی؛ کیلویی 57 هزار و 500 تومان

برنج ندا کنار مدل‌های دیگری مثل برنج فجر و برنج عنبربو جزو ارزان‌ترین نمونه‌های برنج ایرانی است و نسبت به امثال هاشمی، صدری و طارم قیمت کمتری دارد. یکی از کیسه‌های 10 کیلویی برنج ندا را برند هایلی وارد بازار می‌کند که الان روی آن قیمت مصرف‌کننده را 575 هزار تومان می‌نویسند. در دیجی‌کالا همین عدد 575 هزار تومان را هم خط زدند و کیسه 10 کیلویی برنج ندا هایلی را تقریبا 496 هزار تومان می‌فروشند. مرداد امسال قیمت برنج ندا هایلی در کیسه 10 کیلویی 540 هزار تومان بود و مهر پارسال هم آن را کمتر از 600 هزار تومان نمی‌فروختند.

شماره چهار | برنج صدری آقاجانیان؛ کیلویی 150 هزار تومان

برنج صدری یکی دیگر از نمونه‌های گرانقیمت ایرانی است. یک‌سری از نمونه‌های برنج صدری همین الان کیلویی 200 هزار تومان قیمت دارند و کیسه 10 کیلویی برنج صدری برند آقاجانیان را در خرده‌فروشی‌ها با قیمت یک میلیون و 499 هزار تومان یعنی کیلویی 149 هزار و 900 تومان می‌فروشند. در برخی از فروشگاه‌های اینترتی برای اینکه کیسه 10 کیلویی برنج صدری آقاجانیان فروش داشته باشد، روی عدد یک میلیون و 499 هزار تومان خط کشیدند و حاضرند آن را حدود 950 هزار تومان بفروشند.

شماره پنج | برنج هاشمی چاپار؛ کیلویی 111 هزار تومان

برنج هاشمی برند چاپار یکی دیگر از کیسه‌های محبوب در فروشگاه‌های اینترنتی است که فعلا در کیسه پنج کیلویی 555 هزار تومان فروخته می‌شود. بااینکه براساس آمار‌های رسمی نسبت به شهریور پارسال تورم خوراکی‌ها به‌طور متوسط 37.7 درصد رشد داشته، اما برند چاپار مجبور شده کیسه پنج کیلویی برنج هاشمی خودش را 25 هزار تومان ارزان‌تر بفروشد. آن زمان همین کیسه پنج کیلویی را 580 هزار تومان می‌فروختند.

منبع: فرارو هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

برنج ایرانی ارزان شد 2