شنبه 29 اردیبهشت 1403

برگزاری آزمون کانون وکلا غیر قانونی است!

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سید شمس‌الدین حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 27 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد طرح طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، گفت: در سال‌های اخیر رشد اقتصادی ما پایین بوده و به همین دلیل در تمام این سال‌ها، شعار سال درباره موضوع تولید بوده است.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون ویژه جهش تولید زمانی که به موضوع رسیدگی کردیم، متوجه شدیم دو مانع بر سر راه تولید وجود دارد که یکی از آنها فضای نامناسب کسب و کار و دیگری شیوه‌های ناکارآمد تأمین مالی است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس تصریح کرد: درباره فضای کسب و کار دو قانون به تصویب رساندیم که یکی از آنها اصلاح مواد (1) و (7) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و دیگری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. این دو قانون در بسیاری از موارد اثرات مثبتی را بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: باید از اینجا به قانون‌شکنی نهادهایی مانند کانون وکلا و عدم همکاری مرکز وکلا اشاره کنم که در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند و در مقابل آن می‌ایستند. برخلاف آنچه ما مشخص کردیم، آنان به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کنند که این موضوع را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز، به اساسنامه این نهادها ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌کنیم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.

حسینی تصریح کرد: کمیسیون ویژه جهش تولید در این خصوص نشستی را برگزار می‌کند، چرا که برگزاری آزمون‌ها غیرقانونی و تفسیر به رأی است و باید با آن مقابله شود. نباید اجازه دهیم قانون توسط عده‌ای قانون‌دانِ قانون‌شکن شکسته شود. نمی‌گذاریم حق جوانان این مملکت ضایع شود.