شنبه 31 شهریور 1403

برگزاری جلسات شورای شهر تهران به صورت ترکیبی در روزهای کرونایی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
برگزاری جلسات شورای شهر تهران به صورت ترکیبی در روزهای کرونایی

رییس شورای شهر تهران از برگزاری جلسات شورا به صورت ترکیبی در روزهای کرونایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که جلسه امروز به صورت ترکیبی برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر تهران در ایام کرونا جلسه‌ای را لغو نکرد هرچند که سعی کردیم جلسات کمیسیون و کمیته‌ها به صورت مجازی برگزار شود و کارکنان شورا دورکار باشند.

وی با بیان این‌که برای اجرای پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا جلسه امروز را به شیوه جدید «ترکیبی» برگزار کردیم، اظهار کرد: کمتر از 15 نفر در صحن شورا حضور دارند و مابقی به صورت مجازی در جلسه مشارکت داشتند که با این شیوه ترکیبی به راحتی جلسه اداره شد.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر بررسی پرونده باغات و سازوکار بررسی باغات گفت: موضوع باغات حساس است و اعضاء علاقه‌مند هستند که این موضوعات در صحن بررسی شود و تمام تلاش‌ها برای کم کردن تعداد پرونده‌ها به نتیجه نرسیده زیرا حدود 100 پرونده باغات داریم و باید با سرعت عمل بیشتر آنها را بررسی کرد.

هاشمی در پاسخ به سوال ایسنا که آیا با اعمال محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه جلسات شورا نیز تعطیل می‌شود یا نه، اظهار کرد: جلسات ما به صورت ترکیبی است و اگر ستاد کرونا وضعیت ما را قبول نکند و دستور به تعطیلی جلسات حضوری دهد به راحتی می‌توانیم جلسات را مجازی برگزار کنیم و در این زمینه از طریق شورای عالی استان‌ها از هیات وزیران مجوز گرفته و در آیین‌نامه داخلی نیز این مساله مورد تاکید است.

وی ادامه داد: اما قصد خودمان این است که اگر قرار بر تعطیلی باشد، آخرین گروهی باشیم که در شهرداری تعطیل می‌شویم، چون شغل 50 درصد از کارکنان شهرداری همچون کارگران پسماند یا بهشت زهرا (س) تعطیلی‌بردار نیست اما اگر دستور تعطیلی بدهند مجازی کار را دنبال می‌کنیم البته به نظر من این شیوه ترکیبی هم خوب است و امیدوارم اجازه بدهند که به همین شیوه ادامه کار بدهیم.

انتهای پیام