یک‌شنبه 15 مهر 1403

برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش از یک هزار مسجد خراسان شمالی / اجرای برنامه‌ها در مکان‌های سرپوشیده شهرهای قرمز با 30 درصد ظرفیت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش از یک هزار مسجد خراسان شمالی / اجرای برنامه‌ها در مکان‌های سرپوشیده شهرهای قرمز با 30 درصد ظرفیت

حجت الاسلام حمید رفیعی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای یک هزار و 122 مسجد است، گفت: مراسم شب های قدر امسال به صورت کامل در سراسر خراسان شمالی اجرایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با مراسم لیالی قدر اظهار داشت: مراسم شب های قدر از امشب نوزدهم در تمامی مساجد، حسینیه ها، هیئت ها، دانشگاه ها خراسان شمالی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم از ساعت 22 هر شب آغاز و تا ساعت 2 بامداد ادامه خواهد داشت، گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت برای رعایت موارد بهداشتی، در مکان های سرباز، محدودیت حضور جمعیت وجود ندارد.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: این درحالی است که در مساجد سرپوشیده براساس رنگبندی کرونایی در شهرستان های قرمز با 30 درصد جمعیت، در شهرستان های نارنجی با 50 درصدجمعیت، در شهرستان های زرد با 70 درصد جمعیت و در شهرستان های آبی بدون محدودیت جمعیتی برگزار می شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: این در حالی است که در استان خراسان شمالی هفت شهرستان در وضعیت قرمز و یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و براین اساس در مکان های قرمز سرپوشیده باید با 30 درصد جمعیت مراسم شب های قدر اجرایی شود.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی باید به صورت دقیق مورد توجه مساجد و هیئت ها باشد و ترجیحا غذاهای نذری به صورت بیرون بر در اختیار روزه داران قرار گیرد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی یک هزار و 122 مسجد وجود دارد، گفت: باتوجه به استقبالی که مردم از برنامه های اجرایی ماه رمضان در این ایام داشتند، پیش بینی می شود که بعد از دو سال محدودیت در حوزه کرونا، برنامه شب های قدر در تمام مکان های مذهبی استان اجرایی شود.

انتهای پیام /