یک‌شنبه 15 مهر 1403

برگزاری نشست آسیب شناسی خانواده در دانشگاه تبریز

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برگزاری نشست آسیب شناسی خانواده در دانشگاه تبریز

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست آسیب شناسی خانواده با حضور علیرضا لاوری عضو بنیاد ملی خانواده و مشاور خانواده در محل تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد. علیرضا لاوری در ابتدای این نشست با تاکید براین که مشکل ما در مواجهه با چالش ها و مشکلات دیگران ناشی از نوع نگرش و بعضا بی تفاوتی ما نسبت به افراد دیگر است، افزود: بایستی مسائل اجتماعی و چالش های افراد جامعه مخصوصاً...

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست آسیب شناسی خانواده با حضور علیرضا لاوری عضو بنیاد ملی خانواده و مشاور خانواده در محل تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد.

علیرضا لاوری در ابتدای این نشست با تاکید براین که مشکل ما در مواجهه با چالش ها و مشکلات دیگران ناشی از نوع نگرش و بعضا بی تفاوتی ما نسبت به افراد دیگر است، افزود: بایستی مسائل اجتماعی و چالش های افراد جامعه مخصوصاً دانشجویان و جوانان را همانند مسئله خود و فرزندان خودمان بدانیم و با هم سخنی با دانشجویان و گفتگو سعی در حل مشکلات آنها بنمائیم.

عضو بنیاد ملی خانواده ضمن مسئله شناسی و اولویت سنجی آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: اعتیاد و سوء مصرف مواد، تهدیدات خانواده (تأخیر تشکیل خانواده و از هم پاشی آن)، مفاسد اخلاقی و انحرافات رفتاری، و در نهایت هویت و سرمایه فردی و اجتماعی از مهم‌ترین مسایل و آسیب‌های اجتماعی هستند و در حوزه خانواده، مسائل نظام خانواده در بخش‌های تحکیم، تشکیل، تثبیت و تعالی خانواده قابل تأمل هستند.

مشاور ارشد خانواده در ادامه افزود: افزایش نرخ طلاق و تبعات آن، افزایش سن ازدواج، پیری جمعیت و کاهش نرخ باروری، زیست جنسی، تربیت و سیالیت جنسی از مهمترین مسائل خانواده‌های امروز است.

وی به بیان برخی از مسائل و راهکارهای مرتبط در هر حوزه پرداخت و اظهار داشت: عدم شناخت صحیح از مسائل و افراد به همراه مشکلات فردی، اجتماعی و اقتصادی از عوامل بروز و تشدید مشکلات مطرح شده هستند.

مباحث مرتبط با مکانیزم های سه گانه ازدواج از قبیل مهارت‌های قبل، حین و بعد از ازدواج از دیگر مباحث طرح شده توسط لاوری بود که با اشاره به کلیاتی از این موارد، به نقش اصلی و مهم والدین در نوع تربیت و مسئولیت پذیری کودکان در سنین مختلف تاکید کرد.

وی همچنین ضمن تأیید برخی مسائل و کاستی‌ها در حوزه آموزش و پرورش، رسانه و اقتصاد همچنان بر نقش اصلی و اساسی والدین در تأمین امکانات و افزایش سواد زندگی افرد و مسئولیت پذیری فرزندان تاکید کرد.