یک‌شنبه 15 مهر 1403

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی / بانوان فناور تسهیلات 500 میلیون تومانی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی / بانوان فناور تسهیلات 500 میلیون تومانی دریافت می‌کنند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی گفت: فعالان حوزه دانش‌بنیان وطن‌پرست‌ترین فرزندان این کشور هستند. روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری افزود: اینها افرادی هستند که توان و استعداد دارند و می‌توانند در هر کشوری حضور داشته باشند، ولی ایستاده‌اند و به کشورشان خدمت می‌کنند.

دهقانی ادامه داد: نمایشگاه توانمتدی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی واقعا نمایشگاه جذابی است مخصوصاً از این جهت که متمرکز بر شرکت‌هایی است که بانوان آن را تاسیس کرده‌اند و این موضوع برای ما شیرینی خاصی دارد. کاش زمان کمی بیشتر بود و اگر خبر برگزاری این رویداد زودتر از پایانش توسط رسانه‌ها برسد، دعوت می‌کنم تشریف بیاورند و از نزدیک دستاوردها را مشاهده کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به بانوانی که تحصیل و کار می‌کنند، ادامه داد: آنها در حوزه نوآوری تاثیرگذار هستند، محصولاتی را تولید کرده‌اند که برخی از این محصولات هم‌گام با دانش روز دنیا است. افتخار و حس خوبی داریم که بتوانیم به این حوزه کمک کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور ادامه داد: همه محصولات جالب هستند ولی بنده شخصاً به حوزه ماشین‌آلات کشاورزی علاقه دارم. کشور ما در اقتصاد دانش‌بنیان حوزه کشاورزی کمتر توجه کرده است. کشاورزی یکی از مهمترین نیازها و همچنین جدیدترین سرمایه‌های صنایع کشور است، ولی متاسفانه نفوذ فناوری در آن بسیار کم بوده است.

دهقانی در پاسخ به اینکه کدام محصول غرفه‌های دانش‌بنیان برای شما تعجب‌آور بود، گفت: ما که در این زیست‌بوم حضور داریم، از چیزی تعجب نمی‌کنیم. چیزی که برای بنده تعجب‌آور و بیشتر خوشحال‌کننده است، این هست که این افراد و گروه‌هایی که خانم هستند و کارهای درون خانه را هم بر عهده دارند و ممکن است درگیر مسائل دیگری نیز داشته باشند، اینقدر محکم ایستاده‌اند و کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: مهمترین چیزی که تعجب بینندگان این جمع را برمی‌انگیزد همت و غیرت این افراد است.

دهقانی تاکید کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری تسهیلاتی دارد که در اختیار شرکت‌ها برای توسعه قرار می‌دهد. برای عزیزان نوآوری و فناوری که در این نمایشگاه حضور دارند، از محل تسهیلاتی که با همکاری مؤسسه قرض‌الحسنه مالی و اعتباری مهر در نظر گرفتیم، 67 وام قرض‌الحسنه 5000 میلیون ریالی با بازپرداخت دو ساله در نظر گرفته‌ایم.

وی خبر داد: این آمادگی را داریم که اگر این مبلغ در مسیر توسعه و فناوری کشور قرار گیرد، آن را به صورت بلاعوض به این افراد تقدیم کنیم.

نمایشگاه توانمندی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی در حوزه‌های مختلفی همچون برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، فناوری و تکنولوژی، مراکز نوآوری شتاب‌دهی و مشاغل خانگی را به نمایش گذاشته است.

روح‌الله دهقانی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، به همراه همسر رئیس جمهوری ضمن بازدید از این نمایشگاه، به محصولات و غرفه‌های مختلف سرزد و سخنان و دیدگاه های زنان تاثیرگذار که محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بودند، را شنید و از نزدیک در جریان مشکلات موجود ارائه شده از سوی این افراد قرار گرفت.

تعداد بسیاری از بانوان راه‌یافته به این نمایشگاه در حیطه اقتصادی و کارآفرینی فعالیت دارند و دستاوردهای آنها در تمامی حوزه‌ها به نمایش گذاشته شده است و مراجعه کنندگان از جمله میهمانان خارجی و سایرین می‌توانند در سه بخش از این محصولات بازدید کنند.

لازم به ذکر است که میهمانان 40 کشور دنیا از جمله سریلانکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایلند، پاکستان، کامرون و صربستان و... که به عنوان شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در ایران حضور دارند نیز از این نمایشگاه بازدید کردند و در میان مدعوین خارجی، نمایندگان مجلس، روسای دانشگاه‌ها و روسای انجمن‌های 28 کشور نیز حضور دارند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی

نمایشگاه توانمندی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی / بانوان فناور تسهیلات 500 میلیون تومانی دریافت می‌کنند 2
برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی / بانوان فناور تسهیلات 500 میلیون تومانی دریافت می‌کنند 3