یک‌شنبه 15 مهر 1403

برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری خراسان شمالی در ایتالیا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری خراسان شمالی در ایتالیا

نمایشگاه عکسی از آثار حامد موسوی نژاد، عکاس بجنوردی با موضوع جاذبه های گردشگری خراسان شمالی در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد موسوی نژاد، عکاس بجنوردی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که هم اکنون در شهر رم ایتالیا در حال برگزاریست، تلاش شده است تا فرهنگ، طبیعت و جاذبه های گردشگری خراسان شمالی در قاب تصویر به جهان معرفی شود.

موسوی نژاد اظهارکرد: این نمایشگاه قرار بود اسفند 98 برگزار شود اما به دلیل شیوع گسترده ی ویروس کرونا و لغو تمامی رخدادهای هنری در ایتالیا و سراسر جهان، برگزاری آن بارها به تعویق افتاد که در نهایت این نمایشگاه با همکاری سفارت ایتالیا، مجموعه امیران آرت و مجله پارس فورته امکان برگزاری این نمایشگاه هم اکنون فراهم شد.

وی افزود: تصمیم بر این شد که در 28 ژانویه 2022 افتتاحیه آن برگزار شود و خوشبختانه افتتاحیه این رویداد هنری چند شب قبل در شهر رم ایتالیا رقم خورد و اولین نمایشگاه هنرمندان ایران در اروپا بعد از کرونا لقب گرفت که در حال حاضر علاقمندان ملیتهای مختلف دنیا می توانند از نمایشگاه بازدید داشته باشند.

این عکاس بجنوردی اضافه کرد: نمایشگاه از تاریخ 28 ژانویه تا دوم فوریه 2022 برگزار و در حال حاضر تمدید شده است.

وی با بیان اینکه آثار این نمایشگاه بازدید کنندگان را به تحسین واداشت، گفت: ماریو سالوو استاد بین المللی هنر ایتالیایی ضمن تحسین آثار، به زبان مشترک هنر در تمامی تمدن ها و اشتراک های زیاد هنری بین دو کشور ایران و ایتالیا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در خلال این نمایشگاه ایلاین راچو، نقاش و طراح لباس و دیزاینر ورساچه نیز از نمایشگاه بازدید و از علاقه خود به آثار سخن گفت. این عکاس بجنوردی تصریح کرد: از مزایای حضور در نمایشگاه های بین المللی ترویج فرهنگ و هنر ایران زمین و همچنین معرفی جاذبه ها و ظرفیتهای فرهنگی، هنری، گردشگری و اقتصادی استان خراسان شمالی است.

موسوی نژاد گفت: از تاثیرات دیگر برگزاری چنین نمایشگاه هایی می توان به جذب سرمایه گذار خارجی بر اساس ظرفیت های مصور ارائه شده ی ایران و استان در عرصه های بین المللی هنری اشاره کرد که در نهایت منجر به رونق صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی مردم منطقه خواهد شد.

به گزارش عصراترک، اردیبهشت ماه سال جاری 40 اثر از آثار این عکاس بجنوردی در نمایشگاه بین المللی آنلاین عکس سایت پارس فورته کشور ایتالیا برگزار و کتاب عکسها در کشور ایتالیا چاپ و در سه قاره امریکا اروپا و آسیا توزیع شد.

این کتاب در کتابخانه ملی امریکا و همچنین در سایت بین الملل آمازون موجود است.

انتهای پیام /