پنج‌شنبه 7 تیر 1403

برگزاری چهارمین دوره جشنواره «ایران آینده»

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
برگزاری چهارمین دوره جشنواره «ایران آینده»

حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری چهارمین دوره جشنواره «ایران آینده» خبر داد.

به گفته او، این جشنواره با شعار «همه با هم برای ایران آینده» همزمان با ایام دهه ولایت و با محوریت نوجوانان در دو بخش ایستگاهی و صحنه‌ای، از 30 خرداد تا 4 تیرماه در دو فرهنگسرای خاوران و رازی برگزار می‌شود.

وی گفت: در بخش ایستگاهی، برنامه‌های متنوعی نظیر پویش هم‌عهدی با شهدای خدمت برگزار می‌شود که در آن نوجوانان با شهدای خدمت برای ساختن ایران آینده، عهد می‌بندند.

ایستگاه‌های ورزشی و سرگرمی، فرهنگی، آموزشی، هنری، صنایع‌دستی، بازی‌های سنتی و دیجیتال، مسابقه، کودک و... از دیگر بخش‌های این جشنواره هستند.

خونویی به موضوع گفت‌وگوی نوجوانان در خصوص مسائل مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: نشست‌های «بچه‌های رستا» در همین راستا در فرهنگسرا‌ها راه اندازی شده است و در این دوره از جشنواره نیز برای شناخت نوجوانان بخش‌های گفت‌وگو محور نیز در نظر گرفته شده است که در این نشست‌ها، نوجوانان شرکت‌کننده در خصوص مباحث روز جامعه به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در خصوص بخش صحنه‌ای ادامه داد: هر شب بعد از اذان مغرب تا ساعت 22، برنامه‌های متنوعی همچون اجرای سرود، مسابقه، سخنرانی، نمایش و... در هر دو فرهنگسرا برای خانواده‌های تهرانی تدارک دیده شده است و این بخش، به صورت همزمان از شبکه‌های تلویزیونی امید و پویا نیز پخش خواهد شد.

وی نمایش فیلم در فرهنگسرای خاوران را از دیگر برنامه‌های «ایران آینده» اعلام کرد و گفت: در مدت برگزاری جشنواره، سالن روباز سوم خرداد در فرهنگسرای خاوران، هر شب از ساعت 22 با نمایش یک فیلم با محوریت نوجوانان میزبان خانواده‌ها است.

جشنواره ایران آینده با شعار «همه باهم برای ایران آینده» در دو بخش ایستگاه‌های ورزشی، سرگرمی و بازی، فرهنگی، آموزشی، هنری، گویندگی، بازیگری و بخش صحنه‌ای از 30 خرداد تا 4 تیرماه، از ساعت 17 تا 22 میزبان شهروندان تهرانی است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره به فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها