شنبه 29 اردیبهشت 1403

بریدن سر سیدجلال حسینی با پنبه کمپانی؛/ کنعانی چگونه جانشین اسطوره پرسپولیسی‌ها شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بریدن سر سیدجلال حسینی با پنبه کمپانی؛/ کنعانی چگونه جانشین اسطوره پرسپولیسی‌ها شد

محمدحسین کنعانی معتقد است عدم آشنایی سرخپوشان با سیستم کمک داور ویدئویی، مانع قهرمانی پرسپولیس در آسیا شده است.

به گزارش "ورزش سه"، حسین کنعانی‌زادگان در شرایطی در لیگ نوزدهم به پرسپولیس پیوست که این تیم سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده را به عنوان زوج خط دفاعی در اختیار داشت اما با این حال او توانست به مرور خود به ترکیب سرخپوشان تحمیل کند و جای سیدجلال را در خط دفاع این تیم بگیرد.

این بازیکن که در پایان لیگ بیستم و پس از قهرمانی پرسپولیس، این تیم را ترک کرد و راهی قطر شد، در گفت‌وگو با آنتن درباره مدت حضور خود در جمع سرخپوشان و فینال آسیا صحبت کرد.

کنعانی با اشاره به حضور سیدجلال حسینی در پرسپولیس در زمان بازگشت او به این تیم گفت: من در دوره علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا که سنم خیلی پایین بود، از تیم ملی نوجوانان به پرسپولیس آمدم. آقای اکبر محمدی من را آوردند که جا دارد از ایشان هم تشکر کنم که خیلی برای من زحمت کشیدند. من به پرسپولیس آمدم و آن زمان شیث رضایی و محمد نصرتی بودند و پس از آن علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و کریم باقری که سال آخرش بود. خدا را شکر آن سال 2-3 تا بازی کردم که بعد از آن سیدجلال، محسن بنگر و پولادی آمدند. من از آن زمان با آقا سید بودم. پس از آن در دوره‌ای که رباط پاره کرده بودم، به ماشین‌سازی رفتم که خودم را نشان بدهم و خدا را شکر خوب هم کار کردم. پرسپولیس دوباره به من پیشنهاد داد که هم سیدجلال بود و هم شجاع که هر دو در شرایطی بودند که اصلا هوادار قبول نمی‌کرد کسی جای آنها قرار بگیرد.

او سپس در پاسخ به این سوال که چطور موفق شد سیدجلال را تبدیل به بازیکن ذخیره کند، گفت: به خدا این اتفاق رخ نداد و ما حتی بعضی بازی‌ها هم سه دفاعه بودیم. آقا سید بزرگی می‌کرد و می‌گفت این بازی هم شما بازی کن و من هم آن بازی یک گل می‌زدم و کار را می‌گرفتم. ولی در مجموع چرخشی بود و تقسیم می‌کردیم و کسی ثابت نبود.

کنعانی با تاکید بر اینکه در دوران حضور خود در قطر، مسابقات پرسپولیس را دنبال می‌کرده، گفت: من همه تیم‌ها را دنبال می‌کردم، اما پرسپولیس را به طور ویژه دنبال می‌کردم و حتی زمانی که تمرین داشتم، خودم را به پادرد و زانودرد می‌زدم که بازی پرسپولیس را نگاه کنم. مربی‌مان می‌دانست من پرسپولیسی هستم و زمانی هم که به الاهلی رفتم و پیج الاهلی را تگ کردم، کامنت‌های زیادی برای این تیم آمد که همه فهمیدند پرسپولیس چه باشگاه بزرگی است؛ به همین دلیل یک بار بازی دربی بود و با مربی‌مان حرف زدم و به خاطر من تمرین را تعطیل کرد.

مدافع سابق پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص حضور در فینال آسیا همراه با این تیم و اتفاقات عجیب آن مسابقه گفت: ما در آن بازی تجربه VAR را نداشتیم و اولین بارمان بود. فکر می‌کنم ما پیش از فینال، در همه بازی‌ها پس از کرونا کلین‌شیت کردیم و فقط در دو یا سه بازی گل خورده بودیم، اما در فینال دو گل دریافت کردیم.

وی افزود: همان‌طور که گفتم، تجربه VAR را نداشتیم و دو صحنه پیش آمد. ما در زمان بسیار خوبی گل زدیم. دقیقه 45 گل زدیم، اما دقیقه 46 یک توپ بلند آمد که باز هم حامد لک آن را گرفت اما پنالتی شد. در نیمه دوم هم ما می‌دانستیم تا صبح هم نمی‌توانند به ما گل بزنند و واقعا زورش را نداشتند و تنها راه، همین پنالتی بود که در نیمه دوم هم یک پنالتی دیگر شد.

او با حمایت از مهدی شیری که در آن بازی مرتکب یک خطای هند پنالتی عجیب شد، گفت: من یک چیز درباره مهدی بگویم؛ من کنار او بازی کرده‌ام و خیلی فوتبالیست خوبی است. من پاس‌های محکم زیادی می‌دهم، اما هر چقدر به او پاس محکم می‌دادم و شوت می‌زدم، راحت کنترل می‌کرد و جای‌گیری‌های خیلی خوبی داشت. مهدی، بازیکن بسیار قوی‌ای است و دوست دارم دوباره یک روزی در کنار یکدیگر بازی کنیم.

کنعانی در پاسخ به این سوال که در صورت بازگشت به پرسپولیس، چه رویایی همراه با این تیم دارد، گفت: انشالله اگر قسمت شود، قهرمانی آسیا.

بریدن سر سیدجلال حسینی با پنبه کمپانی؛/ کنعانی چگونه جانشین اسطوره پرسپولیسی‌ها شد 2
بریدن سر سیدجلال حسینی با پنبه کمپانی؛/ کنعانی چگونه جانشین اسطوره پرسپولیسی‌ها شد 3