پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بزرگ‌ترین مسیر نقش و نور ایران افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بزرگ‌ترین مسیر نقش و نور ایران افتتاح شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از افتتاح بزرگ‌ترین مسیر نقش و نور ایران با هدف هویت‌بخشی به فضاهای بی‌دفاع شهری خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر و با هدف هویت‌بخشی به فضاهای بی‌دفاع شهری، بزرگ‌ترین مسیر نقش و نور ایران افتتاح شد.

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار کرد: این مسیر نوری در یکی از فضاهای بی‌دفاع شهری که از نظر امنیت و نور مشکل داشت؛ با مشارکت شهرداری منطقه دو ساخته شده که با دیوارنگاری‌ها و نورپردازی‌های ویژه‌ای که دارد به یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسیر در 1200 مترمربع به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: این تونل نوری به ارتفاع 4 متر و طول 300 متر ساخته شده و در آن از 3800 چراغ پیکسلی برنامه‌پذیر و 6 پروژکتور لیزری در کف که نقش‌های اسلیمی را به نمایش می‌گذارند؛ استفاده شده است.

صیادی افزود: بیش از 140 دیوارنگاره با تکنیک پتینه و آکرولیک در این تونل اکران شده که برای نقاشی‌های اکرولیک از اشعار، نقاشی منظره و طرح‌های گرافیکی استفاده شده و در روش پتینه، بازی‌های محلی، بومی ایران مانند تیروکمان و بازی‌های زورخانه‌ای به تصویر کشیده شده است.

به گفته وی، در کف ورودی‌های این مسیر نوری، نقاشی‌های 3 بعدی برای بیشتر کردن جاذبه‌های آن اکران شده است.