دوشنبه 16 مهر 1403

بسترسازی مناسب برای ازدواج به موقع جوانان، نیاز جنسی آنان را مدیریت می‌کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بسترسازی مناسب برای ازدواج به موقع جوانان، نیاز جنسی آنان را مدیریت می‌کند

علی عباسی گفت: با مدیریت غذا و رسانه برای بالا بردن سن بلوغ و بسترسازی مناسب برای ازدواج به موقع جوانان، می‌توان فاصله بین سن بلوغ تا ازدواج را کم و به این ترتیب نیازهای جنسی جوانان را مدیریت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درخصوص تربیت جنسی کودکان اظهار کرد: از نظر روانشناسی اسلامی و با توجه به آیات و روایات، شهوت جنسی انسان‌ها در سن زیر هفت سالگی ایجاد می‌شود و به مرور رشد کرده و به شکل رفتارها و نیازهای جنسی در قالب بلوغ جنسی خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به عوامل موثر در رشد تمایلات جنسی در فرد افزود: تغذیه، رسانه‌ها و علم و آگاهی از عوامل موثر در رشد نیازهای جنسی است. کارشناس امور خانواده خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که نوع تغذیه در کاهش یا افزایش میل جنسی افراد نقش به سزایی دارد و این یک امر قطعی و ثابت شده است. وی تصریح کرد: در گذشته پسران در سن 15 سالگی به سن بلوغ رسیده و در 18 یا 19 سالگی ازدواج می‌کردند به عبارتی فاصله بین سن بلوغ و ازدواج آنها حدود 3 الی 4 سال بود؛ اما امروزه با وجود اینکه سن بلوغ پسران نسبت به گذشته به 10 سال سن کاهش یافته؛ اما ازدواجشان بنا به دلایلی افزایش یافته و به حدود 30 سالگی رسیده است. نوع تغذیه در کاهش یا افزایش میل جنسی افراد موثر است عباسی اضافه کرد: در حال حاضر فاصله بین سن بلوغ و ازدواج افراد افزایش یافته است و جوانان را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است. وی در ادامه بیان کرد: همانطور که در روایات و احادیث آمده است ازدواج نیمی از ایمان است و ایمان یعنی همان انسانیت و فرهنگ انسان؛ نیمی از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با ازدواج حل می‌شود؛ البته نمی‌توان مشکلات و مسائل بعد از ازدواج همچون اعتیاد و طلاق را نیز انکار کرد. کارشناس امور خانواده عنوان کرد: هرچقدر بتوان فاصله بین سن بلوغ و ازدواج را کاهش داد قطعا نتایج خوبی نیز در زمینه تربیت جنسی حاصل می‌شود برای این منظور باید سن بلوغ کودکان را با مدیریت تغذیه مناسب و رسانه بالا برد و سن ازدواج جوانان را نیز با بلوغ مدیریتی و شخصیتی فرزندان، حمایت والدین از فرزندان، حمایت‌های دولتی جهت تسهیل در ازدواج جوانان و جانمایی درست تحصیلات و مدارک کاهش داد. عباسی خاطرنشان کرد: امروزه یک پسر 19 ساله قادر به اداره و تامین مخارج زندگی نیست؛ چون والدین او همواره هر نوع وسایل و امکانات مورد نیاز فرزندنشان را برایش مهیا کرده‌اند. وی در ادامه گفت: در گذشته پسران از سنین پایین مشغول کار و فعالیت بوده و چگونگی تعامل با دیگران، شرایط بازار کار و مدیریت اقتصادی را می‌آموختند؛ لذا در 20 سالگی نیز ازدواج می‌کردند؛ بنابراین امروز لازم است تا فرزندان خود را به لحاظ شخصیتی، عقلانی و اقتصادی رشد دهیم. کارشناس امور خانواده در پایان تاکید کرد: با مدیریت غذا و رسانه برای بالا بردن سن بلوغ و بسترسازی مناسب برای ازدواج به موقع جوانان، می‌توان فاصله بین سن بلوغ تا ازدواج را کم و به این ترتیب نیازهای جنسی جوانان را مدیریت کرد. انتهای پیام /