شنبه 14 مهر 1403

بستر حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی در زنجان فراهم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بستر حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی در زنجان فراهم شد

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با ساز و کارهای انجام شده بسترهای حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی در زنجان فراهم شده که این اقدام گامی مهم در ارائه خدمات الکترونیکی است.

دکتر علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون تمامی مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی، درمانگاه ها، داروخانه‌ها، موسسات پاراکلینیکی، فیزیوتراپی‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری در صورت آمادگی می‌توانند بدون نیاز به استفاده از دفترچه درمانی، نسخه نویسی و خدمات خود را به صورت کاملا الکترونیکی انجام دهند.

وی اضافه کرد: طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه درمانی در جهت بهبود کیفیت، افزایش پوشش، سهولت دسترسی و ارتقای خدمات درمانی قابل ارائه به بیش از 45 میلیون نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی سراسر کشور با توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازم، پیاده سازی و آمادگی کامل برای نسخه نویسی و نسخه پیچی فراهم شده است.

محمدی ادامه داد: بیمه شدگان تامین اجتماعی همچنین می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی به نشانی eservices.tamin.ir پس از ثبت نام در سامانه (قسمت خدمات سلامت الکترونیک - پرونده سلامت الکترونیک من) از سوابق درمانی خود مطلع شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: تامین اجتماعی به عنوان سازمان پیشرو از سال 95 نهضت آی تی را در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه بسیاری از خدمات قابل انجام در حوزه های بیمه ای و درمانی خود را در قالب میز خدمت الکترونیکی به مخاطبین خود ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح 30 در 70 به منظور کاهش 70 میلیون مراجعه سالانه بیمه شدگان به شعب و مراکز درمانی انجام می شود که با اجرای عملیاتی این طرح، 30 خدمت حضوری ظرف 2 ماه آینده (دوشنبه هر هفته یک خدمت) در قالب خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان سازمان ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی در 2 بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش خود ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده 412 مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می‌کند.

230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*