پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بستر واگذاری سرخابیها فراهم است / نباید ماجرای هفت تپه تکرار شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
بستر واگذاری سرخابیها فراهم است / نباید ماجرای هفت تپه تکرار شود

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس گفت: بستر واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی فراهم شده اما نمایندگان مصر هستند که نباید در این زمینه نسنجیده عمل کرد.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس گفت: بستر واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی فراهم شده اما نمایندگان مصر هستند که نباید در این زمینه نسنجیده عمل کرد.

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: خصوصی‌سازی سرخابی‌ها یکی از آرزوهای هواداران این دو باشگاه است اما این خصوصی‌سازی الزاماتی دارد که اگر رعایت نشود، مصیبتی که برای هفت تپه به وجود آمد، برای این دو باشگاه هم به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: در وهله اول باید اسناد مالی، قراردادها، تعهدات و املاک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در حوزه‌های مختلف روشن و شفاف شود چراکه در حال حاضر بخشی از این موارد شفاف نیست.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از انتظارات نمایندگان مجلس از وزیر ورزش و جوانان، خصوصی سازی و تمرکز بر شفاف‌سازی فعالیت‌های باشگاه‌های ورزشی است و تاکنون در جلساتی که با سلطانی‌فر داشتیم، نمایندگان این مطالبه را با وی مطرح کردند.

راستینه اظهار داشت: بستر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی آماده شده است اما ضرورت دارد که پیش از این واگذاری لایحه باشگاه داری که در دولت آماده شده است، به مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا هر چه سریع‌تر واگذاری این دو باشگاه عملیاتی شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به طور ویژه بحث واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را پیگیری می‌کند اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصر هستند که نباید این واگذاری نسنجیده انجام شود.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه املاک استقلال و پرسپولیس تقریبا مشخص شده است، گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های نمایندگان مجلس آن است که نوع واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید به صورتی باشد که نقش هواداران به صورت ویژه در این واگذاری‌ها دیده شود و به عبارت بهتر هواداران باید در آن مشارکت جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی طرح نظام جامعه ورزش با تمرکز بر بخش خصوصی را آماده کرده و این طرح در حال بررسی است و به زودی جهت بررسی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود. این طرح به خصوصی سازی باشگاه‌ها و شفاف‌سازی قراردادهای ورزشی کمک خواهد کرد.