چهارشنبه 11 مهر 1403

بسته ویژه حرکت اقتصادی استان زنجان برای سال آینده تعریف می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بسته ویژه حرکت اقتصادی استان زنجان برای سال آینده تعریف می‌شود

استاندار زنجان گفت: با توجه به اتفاقاتی که در تدوین لایحه بودجه سال 1401 افتاده، نیازمند تعریف یک پک (بسته) برای حرکت اقتصادی هستیم که این بسته طی 3 ماه آینده تا پایان سال، تعریف و تدوین می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی امروز در هشتیمن جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با موضوع تبیین لایجه بودجه سال 1401 در بعد ملی و استانی اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که در تدوین لایحه بودجه سال 1401 افتاده، نیازمند تعریف یک پک (بسته) برای حرکت اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه تعریف بسته حرکت اقتصادی استان طی 3 ماه آینده تا پایان سال جاری انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مسئولیت تهیه این بسته با خود بنده بوده و حوزه معاونت اقتصادی و سایر دستگاه‌های مربوطه نیز اقدامات مختلفی در این رابطه انجام خواهند داد.

افشارچی با بیان اینکه اقدامات مختلفی بر اساس بسته حرکت اقتصادی برای استان باید انجام شود، افزود: چانه‌زنی و رایزنی‌های لازم در مرکز برای تغییر در فصل‌های مختلف بودجه ابلاغی استان با استفاده از ظرفیت و پتانسیل مجمع نمایندگان استان، یکی از این اقدامات است.

استاندار زنجان با بیان اینکه پک یا بسته حرکت اقتصادی استان در قالب یک کتابچه تدوین خواهد شد، گفت: در این بسته باید در فصل‌هایی که افزایش بودجه برای استان زنجان در سال آینده در نظر گرفته شده، بیشتر تمرکز کرده و پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انرژی بیشتری برای پیگیری صندوق توسعه ملی داشته باشیم، اظهار کرد: بسته حرکت اقتصادی استان زنجان که تبدیل به یک کتابچه خواهد شد، مشخص می‌کند که در کدام بخش‌ها چه اقداماتی برای تحقق بودجه و اعتبار مورد نظر برای استان باید انجام شود.

افشارچی با بیان اینکه انرژی خاصی برای حوزه مسکن باید گذاشته شود، خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های رشد اقتصادی استان در سال آینده در بخش مسکن خواهد بود.

استاندار زنجان تصریح کرد: در 3 ماه آینده تا پایان سال جاری به دنبال این هستیم که به‌صورت متمرکز بدانیم که برای تحقق اهدافی که در سال آینده داریم، چه اقداماتی باید انجام دهیم.

انتهای پیام /