یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

بسکتبال سه نفره ایران به جدول اصلی رفت / آتش بازی دختران بسکتبال با حذف کره جنوبی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بسکتبال سه نفره ایران به جدول اصلی رفت / آتش بازی دختران بسکتبال با حذف کره جنوبی

تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران با درخشش ستاره هایش کره جنوبی نامدار را حذف کرد تا برای آسیا خط و نشان بکشد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های بسکتبال سه نفره زنان و مردان ایران در رقابتهای خارج از جدول اصلی قهرمانی 2024 آسیا با چهار پیروزی متوالی مقابل ماکائو، کره جنوبی، چین تایپه و هنگ کنگ به جدول اصلی 12 تیمی رقابتها راه یافتند نا از فردا برای مدالهای طلا، نقره و برنز به رقابت بپردازند.

اوج هنر و درخشش قابل ستایش تیم های بسکتبال سه نفره زنان و مردان ایران امروز در رقابت دو تیم زنان ایران و کره جنوبی بود که تیم برنده راهی جدول 12 تیمی اصلی می شد و بازنده هم حذف.

شاگردان سعیده عِلی با برد 16 بر پنج مقابل ماکائو و شکست 18 بر 9 این تیم برابر کره جنوبی پا به دیداری حساس برابر دختران چشم بادامی شرق آسیا در جدال حساس ایران و کره برای صعود و حذف گذاشتند.

درخشش هر چهار بازیکن ایران در برابر کره جنوبی به ویژه محلا عابدی 19 ساله برابر کره ای ها باعث شد تا این دیدار حساس با نتیجه نزدیک 14 بر 11 در زمان قانونی 10 دقیقه بازی به سود تیم ملی دختران کشورمان به پایان برسد.

دو شوت دو امتیازی پشت قوس فائزه شهریاری و نگین رسولی پور در کنار درخشش ویژه محلا عابدی در زیر حلقه، بهتر ظاهر شدن فرناز خدامرادی نسبت به بازی با ماکائو و دفاع عالی هر چهار بازیکن ایران باعث شد تا بر خلاف پیش بینی ها این دختران ایران باشند که حریف نامدار خود را از دور رقابتها حذف کنند.

در مجموع عملکرد تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران مقابل کره جنوبی و ماکائو که تنها یک تیم به جدول اصلی صعود می کرد نشان داد اگر این تیم در گروه ژاپن و تایلند با توجه به صعود دو تیم به مرحله بعد خود را باور کند و همدل باشد توان رفتن به مراحل حذفی و حتی چهار تیم را نیز دارد تا شاید برای اولین بار شاهد کسب مدال آسیایی در تاریخ بسکتبال زنان ایران باشیم.

اما تیم ملی بسکتبال مردان سه نفره کشورمان که توان کسب مدال از قهرمانی سه به سه آسیا را دارد نیز با هدایت محمد سیستانی توانست یه ترتیب با نتایج 21 بر 10 و 20 بر 10 مقابل چین تایپه و هنگ کنگ پیروز شود.

به این ترتیب تیم ملی بسکتبال سه نفره مردان باید در مرحله اصلی در گروه سنگاپور میزبان و چین به رقابت بپردازد تا دو تیم به مرحله بالاتر صعود کنند.

مدیریت فنی هر دو تیم بسکتبال سه نفره زنان و مردان ایران در رقابتهای قهرمانی سه به سه 2024 آسیا که در سنگاپور در حال برگزاری است بر عهده لوکا رامیرز کاروالیو برزیلی است که به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش را به مدال برنز قهرمانی جهان رسانده است.

بسکتبال سه نفره ایران در قاره آسیا پنج مدال ارزشمند در سطح مردان دارد که می توان به برنز بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا با هدایت محمد کسایی پور و مدال طلای بازیهای 2009 داخل سالن آسیا با سرمربیگری ویسیلین ماتیچ اشاره کرد و همچنین قهرمانی غرب آسیای تیم ملی سه نفره زنان ایران در سال 2018.

برنامه ادامه بازیهای جام قهرمانی سه نفره آسیا:

- تیم ملی زنان ایران برابر تایلند و ژاپن - تیم ملی مردان ایران برابر سنگاپور و چین

پوریا تابان

بسکتبال سه نفره ایران به جدول اصلی رفت / آتش بازی دختران بسکتبال با حذف کره جنوبی 2
بسکتبال سه نفره ایران به جدول اصلی رفت / آتش بازی دختران بسکتبال با حذف کره جنوبی 3