شنبه 21 مهر 1403

بندر آستارا برای ورود کشتی‌های بزرگ لایروبی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بندر آستارا برای ورود کشتی‌های بزرگ لایروبی می‌شود

آستارا - ایرنا - معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مناقصه لایروبی بندر آستارا برگزار و شرکتی برنده شده‌است و با لایه‌برداری و افزایش عمق کانال ورودی بندرگاه به پنج متر، کشتی‌های دریای خزر با هر اندازه و وزن در آن پهلو خواهند گرفت.

فرهاد منتصر کوهساری روز شنبه در بازدید از بندر آستارا اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذار در بندر آستارا، اقدامات اساسی در تامین زیرساخت‌ها انجام داده و بندر به مدرن ترین تجهیزات بندری و دریایی، سیلوهای غلات، جرثقیل 100 تنی و مکنده غلات مجهز شده است.

وی گفت: طی هماهنگی با گمرک ایران در جلسه هفته قبل، تا 2 هفته آینده کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر خواهد شد و با توجه به بازار شمال غرب کشور، بندر آستارا مقصد خوبی برای تجار و صاحبان کالاست.

بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تن طراحی شده است و در سال گذشته از طریق این بندر 122 هزار تن کالا صادر و 30 هزار تن کالا وارد شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

*س_برچسب‌ها_س*