پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بند عجیب در قرارداد خرید میلیاردی پرسپولیس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
بند عجیب در قرارداد خرید میلیاردی پرسپولیس

خرید جنجالی بازار نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس بندهای عجیب مالی در قرارداد یک ساله خود دارد که یکی از آنها دریافت چند میلیارد تومان به شرط حضور در 50 درصد بازیهاست!

به گزارش مشرق، باشگاه پرسپولیس فعالیت نقل و انتقالات تابستانی خود را در حالی آغاز کرد که طبق مصوبه هیأت مدیره، سقف 12 میلیارد تومان برای جذب بازیکنانی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران را دارند در نظر گرفت.

از این رو رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توانست علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی را به این تیم باز گردانده و با مرتضی پور علی گنجی، دانیال اسماعیلی فر و گئورگی گولسیانی قرارداد ببندد.

درویش پس از جذب ستاره‌های اسم و رسم دار فوتبال باشگاهی کشور سراغ پدیده مسابقات فصل گذشته هم رفت تا سعید صادقی را که در آخرین اردوی تیم ملی ایران حضور داشت و بیشترین تعداد پاس گل را در فصل گذشته نیز داشت به خدمت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

مورد جالب نقل و انتقالات پرسپولیس

صادقی که پیشنهاد همزمان از استقلال تهران داشت چند روزی را در امارات پشت سر گذاشت تا پیشنهاد از این کشور را نیز بررسی کند اما مبلغ پیشنهادی آنها پایین بود تا صادقی قید دریافت دلار را زده و در تهران بازار گرمی خود برای گرفتن میلیاردهای بیشتر را ادامه دهد.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز از نرفتن صادقی به امارات استقبال کرد و در تماس با او به وی اطمینان داد در صورت عدم مصدومیت می‌تواند در ترکیب اصلی بازی کند.

گل محمدی برای اینکه خیال صادقی را راحت کند قول حضور وحید امیری در دفاع چپ را داد و هیچ بازیکنی را هم به خدمت نگرفت تا جا برای حضور صادقی باز شود.

اصرار سرمربی پرسپولیس به صادقی و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باعث شد تا دو طرف بار دیگر پای میز مذاکره بروند اما مدیر برنامه‌های این بازیکن درخواست مبلغی را کند که نیاز به مصوبه جدید هیأت مدیره پرسپولیس داشت.

درویش برای اینکه خطای حقوقی نکرده باشد سقف 12 میلیارد تومانی را به صادقی پیشنهاد داد اما بندهای مالی در قرارداد او گنجاند تا او را تبدیل به گران قیمت ترین بازیکن نقل و انتقالاتی پرسپولیس کند.

در آپشن‌های مربوط به قرارداد صادقی گزینه‌هایی همچون میزان حضور در بازی‌های فصل این تیم (حدود نصف مسابقات فصل)، میزان رضایت سرمربی، تأثیرگذاری فنی در تیم و... وجود دارد که این بازیکن بابت آنها 4 میلیارد تومان غیر از مبلغ قرارداد اصلی‌اش دریافت می‌کند.

صادقی در حالی پای برگه قرارداد یک‌ساله قطعی با پرسپولیس را امضا کرد که یکی از هواداران متمول این باشگاه که در خارج از کشور حضور دارد همچون سایر خریدهای تابستانی پرسپولیس حاضر شده است مبلغ عجیب 4 میلیارد تومانی را به او بپردازد تا این بازیکن با مبلغی نزدیک به 20 میلیارد تومان به پرسپولیس بپیوندد.

رقمی غیر قابل قبول برای بازیکنی که درخشش او تنها به واسطه چند پاس دادن در فصل گذشته رقم خورده و نه موفقیتش تداوم داشته و نه سابقه زیادی در تیم ملی دارد و نه این که امتحانش را در تیم های بزرگ پس داده است.

منبع: مهر
بند عجیب در قرارداد خرید میلیاردی پرسپولیس 2