سه‌شنبه 17 مهر 1403

بنیاد برکت 3 طرح عمرانی در خراسان شمالی اجرا می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بنیاد برکت 3 طرح عمرانی در خراسان شمالی اجرا می‌کند

بجنورد - ایرنا - نماینده بنیاد برکت در خراسان شمالی گفت: این بنیاد سه طرح عمرانی را با اعتبار 14 میلیارد ریال در روستاهای این استان در دست اجرا دارد.

نیما ربیعیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل شهرک سازی روستای کالشور از توابع کالیمانی بخش مانه و سملقان با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال، ساخت خانه های عالم در شهرهای بام و شوقان با 2 میلیارد و 200 میلیون ریال و ساخت مسجد در یکی از روستاهای شهر راز با یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی افزود: طرح خانه های عالم در مناطق بام و شوقان و مسجد شهر راز در مراحل پایانی است و بزودی افتتاح می شود.

ربیعیان با بیان اینکه تمرکز این نهاد بر توانمندسازی و اشتغالزایی برای روستاییان استان است، تصریح کرد: بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی و کارآفرینی بخصوص در روستاها به افراد توانمند روستایی تسهیلات 400 میلیون ریالی با سود 4 درصد اعطا می کند.

وی افزود: از هزار و 400 پرونده دریافتی برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی، تاکنون به هزار مورد تسهیلات پرداخت شده است و باقی آن نیز ظرف یک ماه آینده پرداخت می شود.

ربیعیان خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغالزایی بیشتر در حوزه های مختلف توانمندی روستاییان بویژه در بخش های دامپروری، پرورش زنبور عسل، جوشکاری، خیاطی و صنایع دستی بوده است.

بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با د اایی ن ت ام (ره) تاسیس شده است و در زمینه های زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*