چهارشنبه 6 تیر 1403

بهترین قضات برای حفظ سلامت فضای مجازی مردم هستند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بهترین قضات برای حفظ سلامت فضای مجازی مردم هستند

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: اینترنت جزو کالاهای اساسی است و از این موضع تدافعی باید بیرون آییم و باید حکمرانی اینترنت جهانی را بدست گیریم، زیرا دانش فنی و ابزار این حوزه را در اختیار داریم و می‌توانیم در 10 سال آینده حکمرانی اینترنت در جهان را داشته باشیم؛ در این زمینه سازوکارها باید اصلاح شود و به اینترنت سریع، سالم و آسان در دسترس نیاز داریم.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه -25 خرداد - به مدت 90 دقیقه مهمان برنامه «میزگرد فرهنگی» شبکه دو سیما است. وی در این برنامه ضمن پاسخگویی به برخی سوالات، محورها و برنامه های خود در حوزه مسائل فرهنگی را تشریح خواهد کرد.

در این برنامه، لاله فرهنگ متین و داوود رحیمی سجاسی مشاوران قاضی‌زاده هاشمی هستند همچنین شهاب اسفندیاری، حسین انتظامی و الهام یاوری سه کارشناس حوزه فرهنگ در این میزگرد حضور دارند.

خبر مرتبط مسعود پزشکیان: هیچ جا سهم و امتیازی در این انقلاب نگرفتم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شاید ما نتوانیم همه مشکلات را حل کنیم ولی با همدلی و همزبانی و بهره‌گیری از نخبگان و متخصصان بخشی از مشکلات را حل می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی در این میزگرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه تمدنی است، عنصر سازنده اصلی تمدنی فرهنگی ما در مقابل هجوم فرهنگی که در جامعه ماست مفهوم کلان است. در فرهنگ غرب مبنا فرد و پاسخ به نیازهای فرد است اما در فرهنگ ایرانی اسلامی فرهنگ جمع گرا و تبلور آن در خانواده است.

وی با اشاره به نامگذاری دولت خود با عنوان «دولت خانواده» اظهار داشت: توجه ویژه به موضوع خانواده دارم و اسم دولت خود را دولت مردم و خانواده نام نهادم زیرا پدر و مادر خود را فدای سعادت فرزندان می کنند، فرزندان در این بستر خانواده رشد می کنند و آن را به جامعه تسریع می دهند.

قاضی زاده هاشمی افزود: در عصر تهاجم فرهنگی اتفاقاتی در جامعه رخ داده است از جمله اینکه سن ازدواج افزایش یافته و اکنون 11 تا 13 میلیون نفر از افراد جامعه مجرد هستند همچنین و در دهه 90 آمار ازدواج 33 درصد کاهش یافت و آمار طلاق 21 درصد افزایش داشت.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اکنون میزان مصرف اعتیاد در زنان بیشتر شده و باید درون خانواده تقویت شود، سیاست گذاری برای تقویت خانواده، آموزش و پرورش، نظام مالیاتی و گردشگری طراحی شده است و در دولت خانواده برنامه‌ریزی کردیم هویت اسلامی ایرانی با تمرکز بر خانواده رشد پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی با ببیان اینکه در عرصه فرهنگی خط مقدم مردم و خانواده‌ها هستند و دولت نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری را برعهده خواهد گرفت، اظهار داشت: باید مردمی‌سازی در بخش‌های مختلف فرهنگ نیز پیاده‌سازی شود و اکنون 80 هزار مسجد، 110 هزار مدرس، هشت هزار امامزاده و 200 هزار موقوفه داریم که باید با طرح واحد خانواده و محله پیوند بخورند و اداره تمام آنها به دست مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در بخش اقتصادی معتقدیم که شرکت‌های دولتی باید به مردم واگذار شود، در تعلیم و تربیت یا مالکیت و یا مدیریت بخش‌ها، بنا به اقتضائات حقوقی و فقهی باید در اختیار مردم قرار گیرد.

زنان فرصت هستند نه مسئله

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان فرصت هستند نه مسئله، افزود: در جامعه سنتی ما نیز زنان نقش چند وجهی داشتند؛ بخشی از هزینه های خانواده را تامین می کردند و در رشد شهرنشینی زندگی سنتی تغییر یافت ولی ساز و کار باید اساسی شود و باید همسان سازی اجتماعی پیش بینی کنیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در حالی که 50 درصد جامعه ما بانوان هستند به طور کلی نظامات اجتماعی و اداری را برای زنان نیز باید طراحی کنیم همچنین باید اقتضائات تعلیم و تربیت متفاوت برای آنها در نظر گرفته شود اما این کار اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: اگر همه در میدان باشند، قطعا مشکلات را می‌توانیم حل کنیم. زمانی نگرانی وجود دارد که یک گروه خاص مملکت را مال خود می‌دانند و بقیه را بیگانه یعنی یک عده خودی هستند و روز به روز این حلقه خودی‌ها تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اگر مردم همه با هم برای کشور تلاش کنند، عالمان، دانشمندان، توانمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان در میدان باشند و برای آنها احترام قائل باشیم همه مشکلات کشور را قطعا می‌توانیم حل کنیم.

خبر مرتبط مسعود پزشکیان: بلد نیستم شعار دهم و تاکنون برای رای گرفتن دروغ نگفتم

نامزد انتخابات ریست جمهوری تاکید کرد: در مورد لایحه‌هایی که بر زمین مانده اگر نیاز به بازنگری داشته باشد حتما بازنگری خواهیم کرد.

در ادامه لاله فرهنگ متین مشاور نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشور با وجود اینکه جایگاه بانوان در خانواده و نقش آفرینی با رویکرد مثبت بوده و توفیقات زیاد حاصل شده ولی از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نشده است؛ اکنون از هر 100 نفر 15 نفر جویای کار هستند و از مباحث مهم نظام مسائل زنان، اشتغال آنان است که باید در نظام حکمرانی دیده شوند.

وی افزود: نظام مسائل بانوان در ساحت های مختلف متفاوت است و بسته های حمایتی برای رشد و شکوفایی آنها نیز متفاوت است؛ از اینرو لازم است در 85 درصد موارد از ظرفیت های خاص آنان استفاده شود. به عنوان نمنه جایگاه بانوان در حوزه تعلیم و تربیت و معلمی با خلایی که وجود دارد به عنوان معلم یار یا سلامت یار در خانه بهداشت به دور از نگاه اقتصادی، نگاه ارزشی و ارزشمند بودن و حضور اجتماعی دیده شود.

فرهنگ متین تصریح کرد: رشد خوبی در بانوان فرهیخته داریم اما نسبت قابل قبولی از ظرفیت بانوان در عرصه های مختلف از جمله مدیریتی دیده نمی شود در حالیکه رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید داشتند.

مشاور قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگر بخواهیم خانواده شاد و با امید داشته باشیم نیاز است از بانوان در مهارت در حوزه سواد رسانه، ورزش و دیگر عرصه ها استفاده شود.

قصد کنارکشیدن از انتخابات را ندارم

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوال حسین انتظامی یکی از کارشناسان میزگرد فرهنگی مبنی بر اینکه شایعه شده که قرار است از ادامه رقابت ها انصراف دهید، گفت: من جزو آدم‌های بد سابقه در انصراف هستم، یک دفعه کاندیدا بودم و سابقه روشن دارم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه عناصر خانواده در حال فداکاری برای هم هستند، افزود: عنصر کانونی فرهنگ ایرانی ایثار است ولی آدم برای هرچیزی ایثار نمی‌کند، آدم برای مکتب خود ایثار می‌کند. گاهی وظیفه در ماندن است گاهی هم در رفتن؛ نیامدم که بروم به هیچ عنوان قصد کنارکشیدن ندارم اما آماده فداکاری برای جامعه هستم.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه 8 تیر 1403 برگزار می‌شود.

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

این خبر تکمیل می‌شود...

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

بهترین قضات برای حفظ سلامت فضای مجازی مردم هستند 2