چهارشنبه 4 مهر 1403

بهترین و برترین عبادت در سرزمین وحی "تفکر" است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بهترین و برترین عبادت در سرزمین وحی "تفکر" است

سرپرست حجاج کشورمان در چهارمین مراسم دعای کمیل مکه اهمیت تفکر در سرزمین وحی و در جوار بیت الله الحرام را یادآور شد و گفت: در این سرزمین بهترین و برترین عبادت، تفکر بوده و تفکر هم انسان‌ساز است.

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در مراسم روح‌بخش دعای کمیل این هفته که در هتل الایام ایلیت یکی از بزرگترین هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی، با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان و مسئولان حوزه حج و زیارت برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب اظهار کرد: مهمترین فلسفه فریضه حج دگرگونی اخلاقی است که در انسان‌ها به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اهمیت ایام تشریق به زائران توصیه کرد که خود را برای درک این ایام آماده کنند.

وی گفت: از ایام تشریق در قرآن به ایام مشهودات و معلومات یاد شده و این روز‌ها مورد توجه خدای بزرگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه هر زائری که فلسفه اعمال عرفات، مشعر و منا را درک نکند ضرر کرده است، خطاب به حاضران گفت: شما 15 سال در نوبت بوده‌اید تا به این سفر آمدید، در این روز‌ها یاد خدا باشید چنان که خداوند نیز در قرآن می‌فرماید: "وَاذکُرُوا اللَهَ فِی أَیَام مَعدُودَات؛ و خدا را یاد کنید (به ذکر تکبیر) در چند روزی معین (ایام تشریق)".

وی تصریح کرد: حج انسان‌ساز است و اگر در این سفر انسان در بعد اخلاقی خود را نساخته و به ایران بازگردد فقط به این سفر رفته و برگشته و حج تأثیری در او نداشته است.

سرپرست حجاج ایرانی اهمیت تفکر در سرزمین وحی و در جوار بیت الله الحرام را یادآور شد و گفت: در این سرزمین بهترین و برترین عبادت، تفکر است و تفکر هم انسان‌ساز است.

وی سفر حج را فرصتی برای خودسازی دانست و افزود: در اوج خفقان و در زمانی که افراد دنبال امیال دنیوی بودند پیامبر اسلام (ص) برای خودسازی به غار حرا می‌رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به مشکلات و رنج‌هایی که پیامبر رحمت در شهر مکه متحمل شد، اظهار کرد: با این وجود رسول اکرم (ص) برای مردم طلب هدایت می‌کرد.

وی در پایان سخنان خود از زائران خواست که برای آشنایان، دوستان، سفارش‌کنندگان و برادران مؤمن خود در کنار خانه خدا دعا کنند. علاوه بر مراسمی که با حضور و سخنرانی سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد؛ در آیین‌های مشابه دیگری که به صورت متمرکز در هتل‌های ورقان النور با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، میدان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن مهدوی و ویولیت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثمری برگزار شد هزاران زائر ایرانی در جوار بیت الله الحرام با نوای مداحان اهل‌بیت حاج علی مالکی‌نژاد، حمیدرضا رمضانپور و مهدی سروری فراز‌های دعای کمیل را زمزمه کردند.