سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهره‌برداری از 1500 طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهره‌برداری از 1500 طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: بیش از هزار و 500 طرح تولیدی، خدماتی و عمرانی به مناسبت هفته دولت در این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره، مجید الهی راد روز چهارشنبه با بیان اینکه هزار و 40 مورد از این طرح ها عمرانی است، افزود: 455 طرح نیز در بخش اقتصادی به بهره برداری رسیده است. وی کل اعتبار و تسهیلات هزینه شده برای طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی هفته دولت را حدود هزار میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 160 میلیارد ریال از این اعتبارات در طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و بقیه برای طرح‌های عمرانی هزینه شده است. الهی راد افزود: هزینه طرح‌های اشتغال از محل اعتبارات کمیته امداد و منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تامین شده است. مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به مسکن افتتاح شده برای مددجویان در هفته دولت، یادآور شد: بیش از 928 واحد مسکن روستایی و 112 واحد مسکن شهری برای مددجویان این نهاد ساخته شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. وی افزود: برای هر واحد به طور میانگین 800 میلیون ریال هزینه شده است.

بیش از 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی حدود 112 هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*