یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

بهره‌مندی از فرصت توسعه گردشگری در مسیر جاده ابریشم ایجاد شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بهره‌مندی از فرصت توسعه گردشگری در مسیر جاده ابریشم ایجاد شد

شهر سبز 2024 ازبکستان منتخب پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در مسیر گردشگران جاده ابریشم از اردبیل 2023 ایران قرار گرفت.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در رویداد شهر سبز 2024 ازبکستان که با حضور فرح ولی‌نژاد؛ نماینده معاونت گردشگری از دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی و جمعی از تورگردانان کشورمان برگزار شد، برنامه‌های فرهنگی از جمله برپایی نمایشگاه گردشگری خوراک، انجام ورزش‌های بومی و به نمایش گذاشتن پوشش‌های محلی اجرا شد و همه شرکت‌کنندگان در مسابقات و رویدادهای مربوطه توسط وزیر گردشگری ازبکستان ودبیر کل اکو و نیز شهردار شهر سبز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در حاشیه این رویداد خسرو ناظری دبیر کل اکو، با اشاره به انتخاب شهرهای نوظهور منتخب اکو گفت: تجربه دوشنبه در تاجیکستان و ساری و اردبیل در ایران نشان داد که چقدر گردشگر روانه این شهرها شده و گردشگر ورودی افزایش پیدا کرده است.

او افزود: امیداورم شهر سبز ازبکستان هم بتواند مسیر شهرهای منتخب قبلی اکو رو را با موفقیت در جذب گردشگر طی کند.

محمدعلی اسکندری؛ سفیر ایران در ازبکستان نیز به عنوان نماینده رسمی ایران در این رویداد با بیان اینکه معرفی قابلیت‌های گردشگری یکدیگر باعث شکل‌گیری همکاری‌های موثری در میان بخش خصوصی فعال در گردشگری کشورهای عضو شده است، گفت: این امر به نوبه خود ضرورت شناخت بهتر ظرفیت‌ها و معرفی آنها از کانال‌های مناسب را برجسته ساخته است.

بازدید بیش از 6 میلیون نفر از مراکز تاریخی

او در ادامه با اشاره به اینکه ایران نیز مانند سایر کشورهای عضو از قابلیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلفی برخوردار است، گفت: گردشگری سلامت به ویژه در بخش درمان، گردشگری فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات فارسی، گسترش بازارهای خرید مرزی و انجام کمپین‌های تبلیغاتی بر مقاصدی که پیشینه تاریخی مشترکی با یکدیگر دارند، از جمله راهکارهای گسترش و تعمیق روابط میان کشورهای عضو است.

در این رویداد دبیر کل اکو کشورمان را بخاطر پیشرو بودن در لغو روادید 28 کشور با هدف توسعه گردشگری کشورهای عضو اکو شایسته تقدیر دانست و گفت: ایران به عنوان کشوری زیبا با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز و نیز با تاریخی کهن می‌تواند مقصد همه گردشگران باشد.

وی ادامه داد: در نشستی که با کشورهای عضو اکو داشتم پیشنهاد لغو روادید دو جانبه کشورها را با ایران مطرح کردم تا گردشگری بین همه مردم تشهیل شود.