یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیست‌بوم برای پاسخگویی مناسب به موضوعات فرهنگی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیست‌بوم برای پاسخگویی مناسب به موضوعات فرهنگی

حجت‌الاسلام زمانی گفت: برای مردمی سازی تبلیغ می‌توان از زیست‌بوم فرهنگی بهره برد و اگر مسئله زیست‌بوم را به خوبی درک کنیم اساساً قدرت پاسخگویی مناسبی در موضوعات فرهنگی خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در جمع روحانیون مستقر و مدیران تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ابزار رسانه‌ای و هنری برای جذب و گسترش مخاطبان امری ضروری است گفت: روحانیون نقش مؤثری در تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی داشته و دارند و همواره باید در این راستا تلاش کنند.

زمانی با بیان اینکه در حوزه تبلیغ اصیل و سنتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت ده درصد از مخاطبان را می‌توان مورد خطاب مستقیم قرارداد، افزود: قطعاً برای گسترش دامنه مخاطب می‌بایست از ابزارهای رسانه‌ای و هنری بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صرفاً کار رسانه‌ای نمی‌تواند بر جان مخاطب اثر بگذارد، خاطرنشان کرد: آنچه قلوب را فتح می‌کند همان تبلیغ اصیل سنتی است و باید این دو در کنار هم انجام شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید تلفیقی از تبلیغ اصیل سنتی در کنار بهره‌گیری از ابزار رسانه‌ای و به روز وجود داشته باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

زمانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه ما باید حلقه‌های میانی تبلیغ را گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: مردمی سازی تبلیغ اولویت ماست.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یک نانوا، آرایشگر و... چطور می‌توانند مبلغ اسلام ناب باشند؟ این بستگی دارد به فهم ما از زیست‌بوم فرهنگی و اگر مسئله زیست‌بوم را به‌خوبی درک کنیم اساساً قدرت پاسخگویی مناسبی در موضوعات فرهنگی خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه هنر ما در به میدان آوردن ظرفیت‌های زیست‌بوم است، اظهار کرد: این بخش باید در حوزه تبلیغ اصیل در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان می‌بایست برای موضوعات مختلف فرهنگی برنامه داشته باشد تا بتواند به رسالت خود در عرصه تبلیغ دین عمل کند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: اهتمام اداره کل تبلیغات استان مرکزی به رشد شبکه و محتوای فرهنگی استان مشهود است و می‌تواند الگو باشد.

انتهای پیام /