دوشنبه 16 مهر 1403

به استادان قرآنی ایران و کلاس‌های درس اخلاق مراجع تقلید مدیون هستیم

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
به استادان قرآنی ایران و کلاس‌های درس اخلاق مراجع تقلید مدیون هستیم

مسؤل مجمع انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم هرات دردیداربا وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: مدیون استادان قرآنی جمهوری اسلامی ایران و کلاس‌های درس اخلاق مراجع تقلید ایرانی هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار خالق از فعالیت‌های قرآنی مجمع انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم در شهر هرات که نزدیک به دو دهه فعالیت قرآنی موفق داشته اند تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار، استاد خدام الحسینی مسئول انجمن انکشافی حافظان و قاریان قرآنکریم هرات درسخنانی افزود: مجمع انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم در شهر هرات دارای 182 حلقه آموزشی قرآن کریم در زمینه ای حفظ، روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن و... را دارا می باشد که هر کدام از حلقه‌های درسی از 100 الی 300 جوان و نوجوان دختر و پسر تشکیل داده است، که خوشبختانه طی دو دهه اخیر توانسته است چندین هزار قاری و حافظ قرآن کریم دختر و پسر را تحویل جامعه اسلامی شهر هرات نماید.

وی در ادامه افزودند: ما مدیون اساتید قرآنی جمهوری اسلامی ایران هستیم و مکرر برنامه‌های قرآنی عزیزان را پیگیری می‌کنیم، از کلاس‌های حضرت حجت‌الاسلام محسن قرائتی، کلاس‌های حضرت آیت‌الله جواد آملی، آیت‌الله مکارم شیرازی و دیگر بزرگواران که در حوزه‌های قرآنی برنامه‌های آموزشی داشته اند کمال استفاده را داشته ایم.

خدام الحسینی درادامه تاکید کرد: مرجع آموزشی ما در حوزه تفسیر قرآن کریم، تفسیر المیزان حضرت استاد علامه طباطبایی رحمه الله علیه و همچنین تفسیر نمونه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی است که طی سال‌ها بهره‌های فراوانی از محضر این اساتید برده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انجمن انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم هرات، همراه و همکار با شورای اخوت اسلامی هرات بوده و هست و محور فعالیت‌های این انجمن مباحث تقریبی و وحدت بین جامعه اسلامی بوده است.

او اظهار کرد: درطول سال مسابقات سراسری بین استان هرات برگزار می‌شود که به صورت عمومی هم از قاریان و حافظان قرآن کریم اهل سنت و هم اهل تشیع در آن حضور دارند و اساتید قرآنی در این شهر گرد هم می‌نشینند و عادلانه مسابقات قرآنی کریم را بدون هیچ اختلافی رسیدگی می‌کنند و تا کنون روحیه اخوت و برادری بین همه اقشار قرآنی هرات برقرار و استوار بوده است و خواهد بود.

خالق نیا نیز گفت: قرآن کریم محور وحدت امت اسلامی است و چه خوب است که مجموعه‌های قرآنی شهر هرات با درنظر گرفتن آموزه‌هایی از قرآن کریم حول محور وحدت، اخوت و برادری گردهم می‌آیند که این موضوع را ما به عینه مشاهده کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآنی از هیچ سعی و مجاهدتی در حد توان برای حاملان قرآن کریم دریغ نخواهد نمود و در حوزه‌های مختلف آموزشی در خدمت جامعه قرآنی افغانستان و شهر هرات است.

خالق نیا در ادامه تاکید کرد: نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درهرات، آمادگی دارد؛ برای آموزش قرآن کریم به صورت مجازی حاضر به برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید مطرح از جمهوری اسلامی ایران برای اساتید و شاگردان مکتب قرآنی هرات است.

انتهای پیام