پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

به این دانشجویان حقوق پرداخت می‌شود

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
به این دانشجویان حقوق پرداخت می‌شود

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: توافق‌نامه میان بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در نهایت منعقد شد.

محمدصادق موحد، معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: توافق‌نامه میان بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در نهایت منعقد شد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی دستیابی به توسعه پایدار کشور با استفاده از توانمندی‌های برگزیدگان، اعتلا و جذب نخبگان در رشته‌های هدف، توسعه متوازن، زمینه‌سازی برای ارتقای جایگاه علمی کشور و تعمیق و گسترش و آموزش‌های تخصصی در رشته‌های هدف را از اهداف این توافق‌نامه نام برد.

موحد، جامعه هدف این توافق‌نامه را دارندگان طلا، نقره و برنز المپیادهای دانش‌آموزان مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست که این المپیادها شامل المپیادهای ادبیات فارسی، ریاضیات، شیمی، زیست‌شناسی، کامپیوتر و نجوم است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: نفرات اول تا 100 کشوری آزمون سراسری رشته‌های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و نفرات اول تا 50 رتبه آزمون سراسری رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی از دیگر مخاطبان این توافق‌نامه است.

موحد با اشاره به رشته‌های هدف این توافق‌نامه، گفت: رشته‌های اولویت دار این توافق نامه "علوم پایه " چون آمار، فیزیک، ریاضی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی و شیمی و رشته "علوم انسانی" شامل ایران‌شناسی، باستان‌شناسی، تاریخ، جامعه‌شناسی، جغرافیا، زبان عربی، ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم قرآنی، حدیث و فلسفه و "کشاورزی" است.

وی به تسهیلات اعطایی به این برگزیدگان اشاره کرد و گفت: برگزیدگان از 14 تسهیل حمایتی چون پذیرش بدون آزمون دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد، امکان تحصیل در دوره‌های دکتری پیوسته، بورسیه دکتری تخصصی، اعطای حق‌الزحمه در صورت تحصیل در داخل کشور، توانمندسازی در مدت تحصیل در داخل کشور، اعطای تسهیلات طرح جایگزین خدمت سربازی و اعطای تسهیلات پسا دکتری برخوردار خواهند شد.

موحد، اعطای تسهیلات راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌بنیان، اعطای تسهیلات صندوق بیمه و اعطای بیمه تکمیلی را از دیگر تسهیلات نام برد.

وی تاکید کرد: این تسهیلات در صورت پویایی این افراد اعطا می‌شود.

منبع: ایسنا

هم اکنون دیگران می خوانند 19 مرداد 1401 - 17:13

بیشتر بخوانید

به این دانشجویان حقوق پرداخت می‌شود 2